חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיני בדש: להערכתי 70% מבני הקיבוצים בעוטף יחזרו

הקדמת הבחירות ברשויות המקומיות, הקמת ישובים חדשים בנגב וגם על מה שהשתנה ביחס הבדואים לאחר המלחמה. יו"ר מועצת עומר בראיון לאלעזר שטורם

שתפו :

פלאש 90

"לא נכון להשאיר את כלל המדינה באי ודאות": כך הצהירו אמש השבוע יותר מ-100 ראשי רשויות במכתב המיועד לשר הפנים משה ארבל, הקורא לו לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות במועד שנקבע, כלומר ב-30 בינואר 2024.

אילן ציאון
אילן ציאון

 

 

 

 

 

 

ראש מועצת עומר, פיני בדש הנשאר בתפקידו עד שיתקיימו הבחירות מצביע על הקשיים בקיום הבחירות בזמן הקרוב: "ראשית, יש 14 רשויות שלא יכולות לקיים בחירות כי האוכלוסיה שלהן מפוזרת ברחבי הארץ. בלי קשר למגויסים, גם אלו שלא מגויסים הראש שלהם עם המלחמה, עם ההרוגים וההלוויות אני לא יודע כמה אכפת להם ללכת להצביע או לא להצביע. אני חושב שהיה נכון יותר לדחות ל-20 בפברואר. אני אקבל את מה שיחליטו ואני כבר עם הפנים קדימה להקמת יישובים חדשים בנגב".

בדש פועל היום רבות בקרב אנשי יישובי העוטף כדי לנסות ולסייע בשיקום המקומות והקהילות. על השיחות איתם הוא מספר: "היו לי הרבה שיחות עם אנשי קיבוץ כיסופים, סיירתי המון ביישובי העוטף ואם לא יהיה להם ביטחון ונשקיע בהם להיות יותר – יהיה קושי שיחזרו. להערכתי 70% מבני הקיבוצים והמקומיים יחזרו ומההרחבות להערכתי רק 50% יחזרו. אני מקווה שאני טועה. שמעתי את אנשי הציונות הדתית שאמרו שקיבוץ שלא ירצה לחזור לא יהפוך לאנדרטה אלא נקים אותו מחדש".

בדש מציין גם דברים חיוביים עד כמה שאפשר מהתקופה: "מהאסון הכי גדול לפחות שני דברים חיוביים קרו: עם ישראל התאחד באחדות שהיא בלתי רגילה תוך שתי דקות. הדבר השני הוא שאני מאמין ומקווה שהחמאס לא יהיה חמאס ולא נחזור לשגרה של סבבים בעזה".

האם משהו השתנה בחברה הבדואית בעקבות המלחמה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום