Search
Close this search box.

עשרות אנשים נרצחו בחוף זיקים: איפה חיל הים היה ב-7.10?

האם עימות צבאי בין חיל הים האיראני לחיל הים הישראלי יכול להתרחש במציאות? אל"מ במיל׳ איל בן ציון בראיון על היכולות של חיל הים הישראלי

תגיות

שתפו :

חוף זיקים, הסמוך לקיבוץ באותו שם שבעוטף עזה, הפך בשבת 7 באוקטובר לזירה של טבח והרס לאחר שמחבלי החמאס פשטו עליו והחלו לירות לכל עבר. קבוצת צעירים שבילו בחוף ניצלו לאחר שמצאו מחסה מפני המחבלים בבסיס צבאי, אך בחוף נרצחו כ-10 אזרחים, ומאוחר יותר אותרו גופותיהם של 9 נוספים במיגונית סמוכה.

למרות זאת, אומר אל"מ במיל' איל בן ציון ששירת שנים רבות בחיל הים: "יחסית לחיל האוויר ולמודיעין כנראה שחיל הים תפקד הרבה יותר טוב. למפקד בסיס אשדוד לפנות בוקר הייתה תחושה והוא החליט להזניק את הדבורות, שיחד עם כוחות נוספות משמידות מחבלים. צריך להגיד שההצלחה לא הייתה טובה לגמרי כי היו כוחות שהצליחו להגיע לחוק זיקים ולפגוע בעשרות  חיילים ואזרחים. אבל כנראה שחיל היום הצליח למנוע נזק הרבה יותר גדול כי היתה להם כוונה גם להגיע לחוף של אשקלון ולעשות נזק בעיר".

אייל בן ציון מתאר בקצרה את היכולות הגדולות של חיל הים: "חיל הים הוא חיל שיודע לפעול הרחק מגבולות המדינה, כמו למשל צוללות דולפין שיכולות להגיע לים האדום ולמקומות אחרים שאי אפשר לפרט. יש להן יכולות לאסוף מודיעין וגם יכולות תקיפה. חיל הים יוכל לתקוף או להגן על אוניות גם בצבא האדום. יש להם יכולות שהייה ארוכה מאוד בים ויכולת לתקוף אם יידרש".

האם עימות צבאי בין חיל הים האיראני לחיל הים הישראלי יכול להתרחש במציאות והאם ישנה סכנה מהצי הרוסי?

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום