חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב שמואל אליהו בראיון מיוחד על המלחמה ועל המבט קדימה: בתהליך צמיחה

הרב שמואל אליהו בשיחה על גבורת חיילי צה"ל, על המורכבות בימים הללו, על הפרוגרס שחשף את פניו ועל קשיי אמונה במלחמה

שתפו :

הרב שמואל אליהו משתף כי הוא מתפעם מהגבורה של העם ושל החיילים בימים הללו, ומצד שני כואב על המחיר הכבד שאנו משלמים: "זה מורכב".

הוא מדגיש כי אנו מצויים בתהליך של צמיחה שכולל עליות ומורדות, "גם ביציאת מצרים היו קטעים לא נעימים אבל זה היה האירוע הכי משמעותי שלנו, שבו יצאנו מעבדות לחירות".

את אומץ הלב יוצא הדופן של חיילינו הוא מסביר במורשת של הדורות הקודמים: "כל חייל שנלחם הוא צאצא של אלפיים שנות מסירות נפש. מי שחיפש חיים קלים לאורך ההיסטוריה התנצר או התאסלם, אך כל מי שנמצא כאן היום הוא צאצא של מי שבחרו לדבוק בעם היהודי, זה עובר בגנים".

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

לצד זאת, אין ספק שישנה אג'נדה המנסה להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. "זו טעות חמורה", מבהיר הרב, "בלי השורשים היהודיים אין לנו פה כלום, אפילו הרצל פעל מתוך אמונה".

הוא מדגיש כי בעוד שאצלנו לא כולם הבינו, לצד השני ברור שמדובר במלחמת דת שמטרתה להשמיד את העם היהודי, כמו גם את הרחמנות, את האנושיות ואת הצדק, "הם רוצים עולם חייתי בדומה להיטלר". הוא מוסיף כי "אותה רוח שטות ונאיביות שהיו לנו לפני השואה היו לנו גם עכשיו – לא האמנו שיש אנשים כאלה חייתיים".

הרב מבהיר כי עלינו לשנות את התודעה כדי למנוע את לימוד השיעור דרך כאב: "זה ההבדל בין יעקב לישראל".

עוד הוא מתייחס לחשיפת פניו המכוערות של הפרוגרס בארה"ב ומודה ששמח בקיום שימוע נשיאות האוניברסיטאות המובילות: "הן מוטטו פסל גדול, העולם לא יקבל יותר את ערכי המוסדות הללו".

על קמפיין השמאל שנמשך בזמן מלחמה אומר הרב אליהו: "הם עושים טעות ואנחנו לא צריכים ללכת בדרך שלהם – כי אנחנו לא רוצים להחריב את המדינה".

לסיום, הוא נוגע בסוגיית החטופים ומבהיר כי גם הימין מתפלל לשחרורם בכל יום, אך בשונה מהשמאל – הוא חושב שיש להיזהר מעסקת שליט נוספת שעלולה להמיט עלינו אסון גדול.

מהי תגובתו על הקושי האמוני בעקבות ירי צה"ל בשוגג בחטופים?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום