חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש אור ירוק אמריקאי ומצרי לפעולה ברפיח

המזרחן ד״ר דורון מצא מצביע על כך שאין כל התנגדות של ארצות הברית (שממשיכה לשלוח נשק) ושל מצרים (שמתנערת לפחות פומבית מחמאס) לפעולה של ישראל ברפיח

שתפו :

גל של תקיפות ישראליות הלילה במחנות המרכז, ברפיח וגם בצפון הרצועה היכן שניכר ניסיון של טרוריסטים לשוב לפעילות על רקע דילול כוחות צה"ל.
ישראל נערכת לקראת פעילות ברפיח ולמעשה חשוב להבהיר כי יש לה אור ירוק בוהק למהלך הזה.
זה אור ירוק אמריקני ואור ירוק מצרי. אגב, מעניינים היו אתמול הדברים שהשמיע שר החוץ המצרי בועידה הביטחונית במינכן שבה ציין כי חמאס נמצא מחוץ לקונצנזוס הפלסטיני. זה כמובן לא ממש נכון, ואולי ההיפך מהמציאות, אבל זה מלמד על העמדה המצרית כלפי התנועה ויותר ממרמז כי המצרים לא יזילו דמעות בגין מבצע ישראלי נגד חמאס ברפיח.
גם ביידן שהתייחס אתמול לשיחותיו התכופות והארוכות עם ראש הממשלה נתניהו לא ממש התייחס לרפיח, ועל משקל מה שלא נאמר ניתן להסיק לא מעט, כולל בעניין העמדה האמריקנית בעניין תמרון ברפיח. ברקע לדברים צריך להזכיר את העובדה הבאה: משלוחי הנשק והסיוע לישראל נמשכים כסדרם ללא עיכובים.
מבחינת האמריקנים יש שתי תכליות גדולות בעת הנוכחית: האחת, ליצור את תנאי הפתיחה ליום שאחרי רפיח והשניה, למנוע הסלמה בצפון שעלולה להתפתח למלחמה איזורית כוללת שממילא ארה"ב מעורבת בשוליים שלה מכח הפעילות נגד החות'ים בתימן.
לצורך כך יגיע כנראה המתווך הוכשטיין לסיבוב נוסף בלבנון ובישראל, אולי גם מתוך הבנה אמריקנית כי פעולה ברפיח מגדילה את הסיכון להסלמה נוספת בצפון, היכן שנסראללה ממשיך לצחצח תיאורטית אבל גם מעשית את החרבות שלו.
מה שברור הוא, שהסירוב של חמאס לעסקה להשבת חטופים והדרישה האולטימטיבית להפסקת המלחמה, מייצרים הזדמנות לישראל להתמודד צבאית עם רפיח וכדאי למצות את חלון ההזדמנויות הזה בטרם ייסגר.
את הקשר בין רפיח לבין היום שאחרי רפיח מבינים בירושלים. מסיבת העיתונאים אתמול שקיים ראש הממשלה נועדה לנתק בין שני העניינים הללו ולהעביר מסר לאוזניים הנכונות.
שתי נקודות לגבי אמירת הלאו בעניין המדינה הפלסטינית: הראשונה, נוגעת לנוכחות המסיבית שלה בדעת הקהל הישראלית; והשניה, נוגעת לשתיקת מחנה שלם שנמצא בממשלה ולכאורה נהנה מפופולאריות בסקרי דעת הקהל ואינו ער דיו לפער שבין הסקרים הללו לבין עמדת הציבור בנושא שעתיד לעמוד במרכז סדר היום הפוליטי ציבורי ביום העתידי שיקראו לו "היום שאחרי" המלחמה.
בינתיים, נערכים לרמדאן. הפיגוע בצומת ראם אולי מאותת על אפשרות של הסלמה בגזרת ירושלים המזרחית ויהודה ושומרון שממילא עמוסות בטרור ובתחושות אנטי יהודיות. הויכוח שמתפתח בעניין הכנסת מתפללים להר הבית ולמעשה לכל שטחי מדינת ישראל הוא מעניין ולו כנייר לקמוס לגילוי ואיתור עמדת הנוגעים בדבר בעניין השאלה המרכזית: האם למדנו משהו מאירועי ה-7 אוקטובר?!

 

ד״ר דורון מצא הוא מזרחן. חוקר ומרצה בתחום הסכסוך וערביי ישראל. לשעבר בכיר במערכת הבטחון.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
бнанс код
15 ימים לפני

Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום