חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הפרדה באקדמיה פוגעת בנשים?

עו"ד ורד עובדיה, בוגרת הקמפוס הנפרד באונו, באה לטעון כנגד יו"ר שדולת הנשים אלה אלקלעי שנלחמת בהפרדה המגדרית באקדמיה

שתפו :

play-rounded-fill

ורד עובדיה היא אישה חרדית וכמו כולן במגזר, למדה חינוך. להתפרנס מחינוך קשה בכל מקום, אך כפי שפירטנו בכתבה על החינוך החרדי, מורה במגזר מרוויחה הרבה פחות ממקבילתה בחינוך הממלכתי. האוניברסיטאות והמכללות זיהו את הצורך באפיקי פרנסה נוספים, והעניקו למגזר החרדי זכות גדולה – אפשרות ללמוד לתואר אקדמי בהפרדה מגדרית ואווירה תואמת. מאות גברים ונשים קפצו על המציאה והחלו לרכוש תארים בתחומים שהם אוהבים ולפתח קריירה מלאת סיפוק והגשמת כישרונות. האקדמיה מרוויחה כלכלית מסטודנטים נוספים שלא היו מגיעים לולי הפרדה, המגזר מרוויח משכורות טובות יותר, אנשי מקצוע חכמים יותר ואפשרות קריירה טובה יותר. גם המדינה מרוויחה יציאה של ציבור גדול מעוני והישענות על קצבאות, לעצמאות כלכלית ותשלום מיסים. לסיכום, כולם מרוויחים. אז למי מפריעה ההפרדה?

יו"ר שדולת הנשים, אלה אלקלעי, רואה בחומרה רבה את קיומן של כיתות נפרדות בקמפוסים שהיא מגדירה "חילוניים". מבחינתה האקדמיה היא במהותה מוסד חילוני, שאסור באיסור חמור לשנות את צביונו החילוני והמעורב מגדרית, אפילו לא בכיתות ייעודיות. היא מתעלמת מכך שהאקדמיה, הלמידה והמחקר הם רעיון שנוסד במנזרים והיה נחלת גברים בלבד שנים רבות; היא מצרפת למהות האקדמיה את החילוניות, וסבורה שהמרחב האקדמי חייב להישאר כפי שהוא ללא השפעה דתית. את התארים בהפרדה, היא מסכימה שצריך להיות כאלו, אבל רק במרחבים חרדיים בערים חרדיות או בזום, ולא בקמפוס האוניברסיטה הכללי. מבחינתה, מי שרוצה ללמוד בקמפוס, חייב לקבל על עצמו את כללי המרחב וללמוד במעורב. "האקדמיה היא מרחב מגוון, ולכן אי אפשר שתהיה בו כיתה חרדית נפרדת" היא טוענת בתוקף.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a-%d7%94%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%99-tov-%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%93%d7%a8/

ורד עובדיה חולקת בחריפות על הרעיון לפיו האקדמיה היא חילונית, כי הזכות להשכלה גבוהה ולפרנסה טובה בעקבותיה, היא של כל אזרח במדינה, והתקצוב מגיע מהכיס של כולנו ואמור לשרת את כולנו בשווה. "בדיוק כמו שהמדינה דואגת שתהיה השכלה גבוהה גם בצפון ובדרום, היא חייבת להנגיש תרבותית את ההשכלה הגבוהה לקהילות שונות בחברה הישראלית. איפה הגיוון בדיוק אם מדירים אותנו? איש לא מאיים עליכן הנשים החילוניות בהפרדה- אנחנו רוצים הפרדה רק בכיתות שלנו המיועדות למגזר. הקמפוס ממומן על ידי המדינה ושייך לכולנו, את לא יכולה לשלוח אותנו לגטאות שלנו ולומר הפרדה רק במרחבים שלכם. המרחב האקדמי שייך גם לחרדים וזכותם ליהנות מגישה למשאבי האקדמיה כמו מעבדה וספריה".

 

צפו בהמשך הדיון המרתק

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום