חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא רק קורונה:מחלת השפעת כבר כאן

לאחר שבשנה שעברה לא נרשמו כלל מקרים של חולי שפעת, השנה היא הגיעה כבר בספטמבר.

שתפו :

בחודש ספטמבר האחרון משרד הבריאות הודיע על 7 חולי שפעת בישראל, מעט מוקדם יותר מבדרך כלל. זאת לאחר שבשנה שעברה לא אותרו כלל מקרי שפעת בישראל. מבצע החיסונים נגד שפעת בעיצומו בקופות החולים, ובמקביל נערכים לחורף של תחלואה בקורונה ובשפעת גם יחד, דבר שעלול לגרום לעומסים חריגים בבתי החולים. "אנו נערכים לתחלואת שפעת בחורף הקרוב ולכך שישראל עלולה להתמודד עם תחלואה מקבילה של קורונה ושפעת עונתית", נמסר מהמשרד. "לא ניתן לצפות את חומרת תחלואת השפעת בחורף זה, אך מהסימנים הראשונים נראה שתהיה פעילות שפעת, בניגוד לשנה קודמת. משרד הבריאות ממליץ להתחסן נגד נגיף השפעת שעלול לגרום לתחלואה קשה – דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה ואף למוות".

בנוסף לשפעת העונתית הרגילה, שפעת מסוג A, התגלו לאחרונה מקרים של שפעת העופות. באגמון החולה נמצאו מאות עופות חולים ומתים, ובמקבץ לולים בצפון גם התפשטה המחלה. השפעת התגלתה בארץ לאחר שמספר עופות מתו ונשלחו לבדיקה של משרד הבריאות והחקלאות.

שפעת העופות היא ווירוס ממשפחת נגיפי השפעת שעבר מוטציה (שינוי גנטי) וגורם לתחלואה דמויית שפעת אך סוערת הרבה יותר. היא מתחילה בעליית חום וקשיי נשימה ועלולה להמשיך לקשיי נשימה עד קריסת מערכות ומוות. מדובר במחלה של עופות, אך לעיתים נדירות גם בני אדם עלולים להדבק. משרד הבריאות ממליץ להתחסן כנגד נגיף השפעת, ומבקש להדגיש, כי ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום