חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוסי דגן: "אנחנו מייצרים את ה'בצלם' שלנו"

מה גרם לשחקן זוכה האוסקר להזיל דמעות בביקור בשומרון? יוסי דגן על הפעילות למען ההתיישבות

שתפו :

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן מרבה בשנים האחרונות לחזק את הקשרים עם פוליטיקאים ומשפיענים ברחבי העולם כדי לבצר את מעמדה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. לאחרונה הוא חזר מביקור באירופה וסיפר על הקווים שמנחים אותו ועל התובנות.

 

"באירופה נפגשנו עם חברי פרלמנט בצ'כיה והונגריה, וכמובן הכי חשוב באיחוד האירופי, שם שאלנו מה שאומר יאיר לפיד: 'איפה הכסף?' אומר דגן בחיוך. "אנשים באירופה לא יודעים כמה כספים מהמיסים שלהם הולכים לאוכלי החינם, ארגוני שמאל קיצוני שמסתובבים כאן  ומתפרנסים מפרובוקציות".

"כשאני מראה להם", הוא מסביר, "את הקמפיין הנבזי על אלימות המתנחלים הם רואים שהכסף שלהם הולך על הקשקוש הזה. לפי נתוני המשטרה 1.4 מאירועי האלימות ביו"ש הם של יהודים. כשהם מבינים שהכסף שלהם הולך על זה הם מאוד מתרגזים. אנחנו מייצרים את ה"בצלם" שלנו וקוראים להם לא לפעול למען הארגונים האלה שפועלים נגד המטרות של האיחוד האירופי שמדברים על דו קיום".

על פי דגן את מאמצי השכנוע הוא מתאים לפי הצורך שהוא מזהה בכל בן שיח: "כשאנחנו באים לאותם אנשים, חלקם חוו על בשרם את הטרור האיסלאמי אז אנחנו מסבירים להם שאנחנו באותה סירה וצריך להילחם ביחד. חלקם לא מעוניינים להוציא כסף על ארגונים מנופחים ומיותרים. חלקם הם פרו ישראלים בהגדרה וצריך להסביר להם על החשיבות של יהודה ושומרון, ויש כאלה שלא יודעים אבל אכפת להם מהצדק, כמו שאמר לי פעם חבר בפרלמנט האיחוד האירופי 'אין לי אידאולוגיה אבל יש לי חוש ריח ובזכותו אני מבין שבגלל הפיגועים אני מוכן להקשיב לך' והוא נרתם לעזור לנו".

"כשאתה אומר לאנשים את האמת", מדגיש דגן את התובנה המרכזית, "שאנחנו כאן לא רק בגלל שאנחנו מגנים על תל אביב אלא משום שזו הארץ שלנו, שהקב"ה נתן לנו כשאתה מצטט מהתנ"ך אנשים מתחברים לזה גם אם הם לא מאמינים בתנ"ך. אנחנו בונים המון קבוצות ידידות בהמון מקומות וזה צובר תאוצה".

לאחרונה, הגיע לביקור בשומרון גם ג'ון וויט, שחקן עטור פרסים ואהוד בעולם. דגן, מספר כיצד הצליח לחבר את וויט להתיישבות: "ג'ון וויט הוא שחקן זוכה אוסקר וגלובוס הזהב, אוהב ישראל אבל לא הכיר את יהודה ושומרון. כשהוא ביקר בהר ברכה הבאתי לו בקבוק יין והסברתי לו על הנבואה של ירמיהו "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון". שבמשך 1000 שנים בשומרון לא הצליחו להוציא פה יין וכשהמתיישבים היהודים בשומרון התחילו לטעת נהיו הענבים הכי טובים והיין הכי טוב שזוכה בפרסים ומדליות. אמרתי לו ש'הבקבוק הזה הוא לא רק יין אלא אתה מחזיק ביד את התגשמות של החזון של ירמיהו', ובשלב הזה הוא התחיל לבכות. אחד כזה שהיה אוהב ישראל, כשהוא הגיע לשומרון, בכה והתחבר הוא גם יכול להיות שגריר ולעזור".

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום