חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרמה סוערת בכנסת: חברי קואליציה הצביעו בעד ח״כ קארין אלהרר

הכנסת הצביעה על הרכב הועדה למינוי שופטים. למרבה ההפתעה זכתה נציגת האופוזיציה ח״כ קארין אלהרר

שתפו :

שמאל
אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במהלך שעות הצהריים התקיימה בכנסת הצבעה על הרכב הועדה לבחירת שופטים, כשבמוקד נמצאת ההחלטה האם נציגי הכנסת בועדה יהיו שניהם מהקואליציה כפי שרוצה הימין או אחד מהקואליציה ושני מהאופוזיציה כפי שרוצה גוש השמאל.

בתוצאה צמודה של 58-56 הוחלט שלצד נציג מהקואליציה תכהן בועדה לבחירת שופטים גם נציגה מהאופוזיציה – קארין אלהרר.

על פי תוצאות ההצבעה ועל פי נוכחות הח״כים בכנסת אין אלא להסיק שחלק מחברי הקואליציה הצביעו בעד נציגת האופוזיציה ח״כ קארין אלהרר.

עוד קודם לכן התרחשה דרמה כשראש הממשלה בנימין נתניהו חשב לדחות את ההצבעה ב-30 יום על ידי סעיף מיוחד בתקנון. בסופו של דבר ניגשו להצבעה ובסוף נבחרה כאמור רק נציגה מהאופוזיציה. מה שבעצם כן  דוחה את ההצבעה עד ל-30 יום להצבעה חוזרת. אבל ההצבעה תהיה  רק עבור בחירת  נציג לקואליציה.

התגובות מקרב חברי הקואליציה לא איחרו לבוא.

ח"כ טלי גוטליב, שהייתה מועמדת מטעם הקואליציה, בתגובה: ״לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי. קואליציה עם 64 מנדטים לא השכילה לבחור 2 נציגים מטעמה. חברי קואליציה הצביעו לנציגת האופוזיציה. אוי לבושה״.

ח"כ מאי גולן, הביעה את אכזבתה: ״היום, בכאב רב, נוכחנו לראות בקרבנו פוליטיקאים קטנים מהקואליציה שעשו מעשה בנט; לקחו את המנדט של הציבור שבחר בהם, הונו ורימו אותו. המעשה שנעשה היום – פגע במחנה הלאומי כולו, שאני בספק רב אם אי פעם יסלח לכם. אבל אל תתבלבלו, אף שפן פחדן – שמכר היום את ערכיו מאחורי הפרגוד, לא יעצור אותנו מלהמשיך במלאכה החשובה לתיקון החלאים העמוקים והקשים במערכת המשפט ובטח שלא יפורר – לא את סיעת הליכוד ולא את קואליציית הימין״.

מנגד, ח"כ חנוך מילביצקי, דווקא נשמע מרוצה: "נגמר הסיפור. השתחררנו. הפרצוף האמיתי של גנץ ולפיד נחשף. אין עלינו מגבלות יותר ועכשיו כל הגיבורים מאחורי הפרגוד יעמדו למבחן הציבור ויוכיחו לעם ישראל אם הם ימין או לא. הגיע הזמן להחליט בעצמנו איזה חוקים נכון להעביר כרגע ולגשת למלאכה".

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי,  מאשים את לפיד: ״יאיר לפיד ועדתו רק רוצים בהפלת הממשלה, הם רק מחפשים תירוץ להפגנה, לאיומים, ״לקץ הדמוקרטיה״. אך אנחנו לא מפחדים מהם ולא מתרגשים כי כל מחלוקת שאינה לשם שמיים אין סופה להתקיים״.

בסופו של יום, התייחס רה"מ בנימין נתניהו לאירועי היום, באומרו "היום הוכח: גנץ ולפיד חיפשו כל תירוץ כדי לפוצץ את ההידברות".

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום