חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר הכלכלה לשעבר על יוקר המחיה: "ההתנהלות של ליברמן מופקרת"

ח"כ אלי כהן מהליכוד משוכנע שהעלאות המיסים מיותרות ושאפשר לעשות את זה אחרת

שתפו :

על רקע עליית המיסים ויוקר המחיה, אומר שר הכלכלה לשעבר ח"כ אלי כהן מהליכוד, כי יש צעדים שחובה לעשות ולא נעשו בממשלה הזו: "הדבר הבסיסי שאני הייתי עושה לו אני הייתי שר אוצר, עוד  לפני יוקר המחיה, זה לראות איך אני מצמיח את המשק, איך אני יוצר מקומות עבודה, איך אני מביא חברות בינלאומיות, ואתה לא רואה שום צעד בכוון הזה. כשאני הייתי שר הכלכלה פעלנו להוריד את המע"מ, את מס החברות, מס היצואנים, תוספת נקודות זיכוי לאנשים, כאן אנחנו רואים בדיוק ההפך, הכבדה על האדם הפרטי מה שמקטין את הצריכה ואטימות מוחלטת לעסקים. ההתנהלות של אביגדור ליברמן היא מופקרת. הוא שר אוצר חסר חמלה".

זאת ממשלה של גזירות ומיסים שמושתים על החלשים. הכנסות מדינת ישראל נמצאות בשיא ואין שום סיבה להשית מיסים. נהפוך הוא, צריך לתמרץ את הצריכה הפרטית, להוריד מיסים, לעודד חברות להשקיע וליצור מקומות עבודה איכותיים". כהן טוען כי הממשלה מונעת מאג'נדה ולא הגיעה למצב שאין ברירה אלא להעלות מיסים הראיה לדבריו היא "כי אם היה מדובר באיום של מנסור עבאס או בני גנץ הם היו מוצאים לזה כסף".

"כשאתה מעלה את המס על כלים חד פעמיים, או משקאות ממותקים אבל למה לא מעלים מיסים גם על מוצרים שעשירים צורכים? אנו רואים את הגזירות של ליברמן כאג'נדה לפגיעה בחרדים. אתה רואה את ליברמן מדבר בשפה של שיסוי כנגד אחינו החרדים, אבל מתנהג ברוחב לב ונדיבות מופלגת לאוכלוסייה הערבית עם תקציבים של 54 מיליארד ₪. אנו רואים אותו מתנהג באטימות לבעלי העסקים ואפילו לא מוכן לפגוש אותם, אבל מהצד השני, הם לוקחים הוא ולפיד 2.4 מיליארד ₪ לכספים קואליציוניים שהם שחיתות גדולה. רואים שרים נורווגיים כדי לשמור על הכסא שלהם, ולזה יש תקציב. כל זה מוכיח שאין צורך להעלות מיסים", הוא מסביר.

"האם ראית מונופול אחד שהם העזו להילחם בו?" שואל כהן ועונה, "ממש לא. ראית אותם נלחמים ברצינות בנושא של דיור לזוגות הצעירים? כמובן שלא. זו ממשלה שדואגת רק לשמור על הכסא שלה. בשביל זה היא מוכנה לשלם עשרות מיליארדי שקלים לסחטנים בתוך הממשלה".

יוקר המחיה עולה. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

כשכהן נשאל מה האינטרס של הממשלה למשל להעלות את מחירי החשמל הוא מסביר: "מחיר החשמל מתעדכן לפי נוסחה. ולכן לפני שלוש שנים כשמשה כחלון כהן כשר האוצר, ואני כשר הכלכלה, כשרצו להעלות את מחירי החשמל התנגדנו לעליית מחירי החשמל. הנוסחה הזו היא לא אחת מעשרת הדיברות שאי אפשר לשנות אותה. ראית, כשהממשלה הזו רצתה היא הורידה את המחירים מ-6 אחוז ל-4 אחוז. ואני שואל, אם הרוויחו בחברת חשמל מיליארד שקלים למה להעלות בכלל?"

לכהן רשימה מסודרת מה היה עושה אחרת לו היה היום שר הכלכלה: "לבטל את כלל עליות המחירים שהמדינה העלתה: החשמל, הארנונה, המים, הגז לבישול והתרופות. הדבר השני, הייתי נכנס לעומק של נושא תכנית הדיור. מחירי הדיור מאיים על החברה הישראלית ויוצר מעמדות של כאלו שיכולים לקנות דירה וכאלו שלא. בשנה האחרונה מחירי הדיור עלו ב11%, בארבע השנים שלי ושל כחלון הייתה 0% עלייה במחירים. בנוסף דאגנו להפסיק את הספסרות של מנהל מקרקעי ישראל".

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום