Search
Close this search box.

בלעדי!! חוק המרכולים – נמחקו כל העתירות!

בינואר 2018 אושר "חוק המרכולים" בכנסת ומאז הוגשו שלל עתירות כנגדו. היום נמחקו כל העתירות ע"י שופטי בג"ץ

תגיות

שתפו :

נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר דיון שנמשך שלוש שעות, שופטי בג״ץ עוזי פוגלמן, נעם סולברג ודפנה ברק-ארז מחקו את העתירות שהגישו עיריות גבעתיים, מודיעין וראשון לציון לפסילת חוק המרכולים של שר הפנים. 

"היתה לי הזכות להשמיע בשני הדיונים שנערכו בבג״ץ את קולם של מעל 300 תושבי גבעתיים – חילונים ודתיים יחד – שביקשו לדחות את העתירות לפסילת החוק כדי לשמור על מנוחת השבת שלהם במרחב הציבורי", כך כתב בפייסבוק עו"ד אורי ישראל פז.

על פי הצעת החוק "חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה יהיו טעונים הסכמה של שר הפנים לצורך פרסום ברשומות, והסכמת שר הפנים תינתן רק אם פתיחת העסקים בימי המנוחה כמוצע בחוק העזר נדרשת כדי לספק צרכים שהם, לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים". 

במילים אחרות: בתי עסק כמו: פיצוציות, חנויות, מרכולים או סופרמרקטים קטנים, שפעלו במרכזי שכונות במסגרת היתר של חוקי עזר עירוניים, ישארו סגורים אם כך יחליט שר הפנים. כל זאת תוך החלטה לבטל את חוק העזר העירוני המתיר את פתיחתם. 

 כאמור, ערים כדוגמת גבעתיים, מודיעין, ראשון לציון ועוד עתרו לבג"ץ כדי לאפשר את פתיחת החנויות בשבת.

החוק שעבר עורר בזמנו סערה תקשורתית וציבורית רבה. מי שהיום מכהן כנשיא המדינה והיה אז יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר על החוק: "איך הגענו למצב שהשבת שלנו, השבת המופלאה הזו, שכל אחת ואחד חי אותה כרצונו, הופכת להיות סלע מחלוקת כאן בכנסת הזאת, סלע שאיש את אחיו או אחותו חיים בלעו. על מה? על חוק ריק מתוכן, אבל חוק שכוונתו ופגיעתו רעה מאוד. רק כיוון שמישהו מנסה להציל את הקריירה הפוליטית שלו, הוא מוסיף ריב ומדון. יהיה הרבה יותר חילול שבת בגלל החוק הזה. ישובים שלמים מתכנסים לדון איך לאשר עבודה בשבת. לוקחים את השבת והופכים אותה למדרס ולמרמס".

היום נסתם הגולל על העתירות שהוגשו כנגד החוק ופתיחת עסקים בשבת תהיה מותנית באישורו של שר הפנים – כיום משה ארבל ממפלגת ש"ס.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום