חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב ד"ר אליהו זיני: "עם שלא נוקם על הפגיעה בו הוא עם חולה"

הנצרות ממשיכה להשפיע על כל התפיסה הביטחונית בארץ, מסביר הרב ד"ר אליהו זיני, ראש ישיבת "אור וישועה"

שתפו :

צילום: פלאש 90

כיצד משפיעה עלינו התפיסה הנוצרית כבר אלפיים שנה?

הרב ד"ר אליהו זיני, ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה, אומר שלא ניתן להבין את התהליכים שעוברים על עם ישראל בעת הזו בלי להביט על ההיסטוריה הארוכה שלנו.

הרב חוזר לעידן השקת הנצרות שהחלה להשפיע על עם ישראל באמצעות טשטוש המימד הלאומי תוך הדגשת המצוות הפרטיות בלבד.

המאבק על הזהות היהודית, מסביר הרב, התחיל לפני אלפיים שנה, וכבר אז ניסו לערער על המרכיב הביולוגי ולקחת מתוך התורה את המוסר האוניברסלי.

תחת ההשפעה הנוצרית פיתח אהרון ברק את היחס לטרוריסטים ערבים. ההתנהלות באיו"ש מוכיחה כמה מתאמצים כוחות הביטחון להתייחס למחבל כאדם בודד שאינו קשור לכלל.

הרב מדבר על הציונות הדתית כעל מגזר שתפקידו להגשים את השאיפה לחבר בין הלאומיות לבין קיום התורה.

את הפעולות שביצעו יהודים כלפי ערבים סמוך ליישוב עטרת, הרב לא ממהר לגנות. "עם שלא נוקם על הפגיעות בו הוא עם חולה" הוא קובע ותוקף את אזלת ידה של מערכת הביטחון שלא מבצעת את תפקידה.

מדוע מתקשה הציונות הדתית להביא את הבשורה אל כל חלקי העם?

צפו בראיון המלא.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
10 חודשים לפני

נהניתי מאדדד להקשיב לדיאלקטיקה. מופלאה של. רב זיני וחלומי תוך כדי שחובה על כולנו, ובפרט כיהודים, אוהבי ארצם, תרבותם וימי ם העוברים עליהם בספקות ובאי יכולת להכריע בין ״מצוות״ ובין חיי יומיום ה פרטים לשניות… לדעתי, המחשבה שמה שעובר עלינו כיהודים בעראה ד׳ישראל המחייב ו לחיות על חרבנו ולהתנגד לכל תופעות הלחמה ״הבלתי. ודקת״ של ו כאילו במיעוט נכשל וחלש המאתגר אותנו במלחמה אכזרית ללא כל אופק. לבד. מסיום מוקדם של החיים וויתור של. חלום הציוני, אשר גם ככה אין לנו כל. ביטחון שבאמת נגיע לשם… ובכן; למזלנו, קיימת. בעולם. היום חברה עצמאית, מאד. מאורגנת ומאד אפקטיבית החיה.ברווחה מתקדמת ובערכים חברתיים ומוסריים אשר כל.נביא מעברו של עמנו, אילו יכלו היום לבקר בחברה הזו, יכלו לסמוך על בשכנותה אצלנו ב2 ידיים.
כמונו חבר. זו. עברה, היתה מולה באותה. מחלה. כשלנו. היום, אבל שלא כמו נו החברה המקובל ההיא השכילה להפוך את מודרנה לי תרונות וכך היום אותה חברה יחידה במינה בעולם של היום, חיה ומתקיימת יפה עד היום ולאורך כ800 שנה…ללא. לחמה אחת!!! רובכם כבר כיבו את המחשב והפסיקו לקרא, אבל בל מה שכתבתי זו האמת אשר כל אדם. חלד יכול להסכים ה תוך מקסימום 24 שעות טיסה. שאלה הנשאלת : מה אתה הקורא הספקן. וכן להקריב כדי להתוודע לאותה חברה, לגור.בה וללמוד.מכלי ראשון איך ולמה. לדעתי זו אחת.ממשימות דורנו ויסלחו לי כל המראיינים המעניינים בערוץ טוב, אשר לא העלו על דעתם שישנה. ציות שונה. עולמנו ממנה אנו חייבים ללמוד ולנכס. אם חפצי התחדשות אנו.

אור
אור
10 חודשים לפני
הגב ל  אור

כל 1 מאיתנו שישהה חודש שם ישנה דעתו הפוליטית תוך 30 ימי התרשמות ולא יפסיק לבקש הדרך לנכס אותה בארצנו האהובה והסובלת…2

אור
אור
10 חודשים לפני

אור

כל. העסק ב3 מילים הוא : ׳ביצים׳ עם זה המחזיק בהן וזה המוחזק. בשלו זה כל הבדיחה המערערת את כל עם ישראל כבר שנים ללא טיפת יושרה וטיפטיפת אומץ לסגור את הדף השחור המחפיר.בהסטוריה של 50 שנותינו. האחריות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום