חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה בין המכינה הצבאית דתית לבין אשתו של אביגדור ליברמן?!

מכינת נוקדים היא מכינה קדם צבאית דתית ייחודית, אשר פתחה מסלול מיוחד לבוגרי צבא: "חזרה ליסודות הרוחניים והאמוניים". וגם: מה דעתו של ראש המכינה על משפחת ליברמן השכנה?

שתפו :

דובר צה"ל

הרב איתמר כהן הוא ראש מכינת נוקדים ("מגן שאול") שבישוב נוקדים בגוש עציון, והוא אחת הדמויות האופטימיות כיום בציבור הדתי-לאומי ביחס למשבר החברתי שפוקד אותנו בתקופה האחרונה. "בעשרים השנים האחרונות המדינה הגיעה לרווחה כלכלית גדולה ויש שקט יחסי בגבולות", אומר הרב איתמר כהן. "בשלב הזה מתחילות לצוץ שאלות של 'מאין באנו ולאן אנחנו הולכים'". בניגוד לנבואות החורבן על פיצול בעם ועל התנתקות בין החלקים, הוא כאמור אופטימי: בזרם הגלוי אפשר לראות את הקטבים ואת המלחמות, בזרם הפנימי יש התקרבות למסורת והתקרבות ליהדות, גם אם בלבושים אחרים. התהליך אמור לבנות קומה חדשה, לא הביטחון ולא הסכנה מחברת בינינו אלא משהו יותר רחב".

פרויקט חייו של הרב איתמר כהן הוא ניהול המכינה הקדם צבאית בנוקדים, ממנה מתגייסים מיטב בני הנוער הדתיים. המכינות הקדם צבאיות הדתיות ממלאות שני תפקידים: ההכנה לצבא והחיבור לזהות היהודית – "כשהחבר'ה הדתיים מגיעים לצבא ונחשפים לעולם החילוני, זה משפיע עליהם מאוד עד כדי אובדן הזהות, ולכן המכינות הדתיות מחזקות את היסודות עליהם הם גדלו".

אחד ההבדלים המהותיים בין המכינות הקדם צבאיות לבין ישיבות ההסדר, הוא שיוצאי המכינות הצבאיות יבואו במגע עם חילונים לאורך כל השירות שלהם, ממש מההתחלה. האם במכינה מכשירים את הצעירים למפגש עם חילונים ועם העולם החילוני? על כך משיב הרב כהן: "אנחנו מכשירים את הצעיר קודם כל למפגש עם עצמו, ומתוך כך אפשר לבוא במגע עם חלקים אחרים באוכלוסיה".

המכינה, בניגוד למה שאולי מצופה ממכינות צבאיות, לא מבצעת מיון וסינון קפדני ולמעשה מקבלת אליה את כל מי שרוצה למצות מעצמו יותר בשירות הצבאי, להתקדם לפיקוד ולקצונה, תוך שמירה על האמונה ועל אורח החיים. "המנהיגות של עם ישראל נמצאת בתוך העם", מציין הרב, "ובגלל שהם באו מתוך העם היכולת שלהם אחר כך להנהיג בקהילות שלהם היא מאוד טבעית".

בנוסף למכינה הקדם צבאית הקלאסית, ייפתח השנה מסלול לבוגרי צבא, שישלב לימוד תורה מעמיק ורציני עם ישוב הארץ, עבודה ולימודים לצד מלגת קיום משמעותית. "זיהינו שאחרי שבחור נמצא בצבא 3,4,5 שנים, הוא יוצא מהצבא וצריך להחזיר אותו ליסודות הרוחניים והאמוניים שאיתם הוא יבנה את החיים שלו, לפני שהוא מתחתן, לפני שהוא בוחר את העבודה.

ביישוב נוקדים מתגורר השר לשעבר אביגדור ליברמן, שיחסיו עם הציבור הדתי ידעו עליות ומורדות לאורך השנים האחרונות.

מה מספר הרב איתמר כהן על בני משפחת ליברמן?

צפו בראיון המלא.

 

מכינת נוקדים

https://mnokdim.org/

בית מדרש נוקדים לבוגרי צבא וישיבות הסדר

/בית-מדרש/https://mnokdim.org

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום