Search
Close this search box.

האם צה״ל מסתיר מידע לגבי מיון לוחמות?

הרבנית מיכל נגן שמעודדת בנות להתגייס לצבא מתנגדת לגיוסן ליחידות לוחמות מיוחדות

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

סוגיית שילוב נשים לוחמות בצה"ל נמצאת בלבה של מחלוקת ציבורית, ובעוד ארגוני נשים מסוימים חותרים לייצוג נשי גם בחטיבות מובחרות, בארגונים שמרניים יותר מתנגדים לכך נחרצות.

בתוך כך, הרבנית מיכל נגן, ראש המכינה הקדם צבאית לנשים "צהלי" שעוסקת בשילוב ובהכנת בנות דתיות למסגרת הצבאית, עתרה לבג"ץ ודרשה דווקא: לא לשלב נשים ביחידות המובחרות.

עו"ד צפנת נורדמן המייצגת את מכינת ״צהלי״ ואת הרבנית נגן מסבירה ליוסף רוסו את הסיבה לעתירה: "מיכל מעודדת נשים להתגייס לצבא אבל אומרת עד כאן מתוך חשש שהפציעות יהיו קשות מדי וכל זה על סמך נתונים של צה"ל עצמו. הייתה ועדה מיוחדת שהציגה את הסכנות מעצם ההשתתפות במיונים. הוכן דו"ח ארוך שהכינו בין השאר הפיזיולוג הראשי של צה"ל וראש מחלקת כושר ועוד. הדו"ח  קבע שזה מסוכן לנשים, גם המיונים – לא רק השירות. כדי למצוא את הבת האחת שאולי תתאים המון נשים תפגענה בדרך והדו"ח המליץ לא לשלב נשים ביחידות מיוחדות. הרמטכ"ל זרק את המלצות הדו"ח הזה לפח".

עו"ד נורדמן: "העתירה נדחתה. ההרגשה היא שסתמו את הפה למי שיש לה ידע וניסיון רלוונטי, אי אפשר לחשוד בה שהיא נגד שילוב נשים בצבא, היא פשוט דואגת לשלומן. זה היה מפתיע גם בבוטות, בדחיה על הסף של עתירה שהיא כל כך רצינית שגובתה בחוות דעת של אנשי מקצוע".

"אני חושבת שיש כאן תפיסת שוויון מלאכותית", מנסה עו"ד נורדמן להסביר את הפערים, "גם בבית המשפט ובכלל בשיח הציבורי על העניין שרוצים לראות נשים בסיירת מטכ"ל ופחות מעניין מה שזה יעשה לגוף שלהן. יש כותרות וסיסמאות על שוויון אבל יש לזה מחיר".

האם מכינת צהלי והרבנית נגן ימשיכו להלחם על העניין?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
1 שנה לפני

הציבור בישראל עיוור וישן תרדמה עמוקה עצת רשעים לגייס נשים לוחמות לצבא זו עצת שמאלנים שרוצים בעזרת גורמים זרים להחליש את הצבא בישראל ויש עוד מליון ואחד סיבות שאסור לגייס נשים לוחמות 🥸

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום