חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״אתה כופה עליי לסגור את העסק שלי?!״

יממה מאז ההודעה על השביתה של ״ביג״ וכבר ניכרת התקפלות?!

שתפו :

אם תרצו

הלחץ הציבורי, התקשורתי והחרם שהחל וגרם לירידה במניית ״ביג״ הביאו להתקפלות מפוארת.

הבוקר (שני) ״ביג״ הודיעה כי לא תכפה על החנויות במתחמי הקניות שלה לשבות ביום שלישי. 

הבוקר הגיעו פעילי ימין להפגין מתחת לביתו של מנכ"ל רשת ביג, חי גאליס.

מתן ג'רפי רכז ״אם תרצו״: "השכנים זרקו שקיות מים, המשטרה ניסתה למנוע מאיתנו להפגין, אבל זה לא יעבוד! החוצפה של רשת ביג לא תעבור בשתיקה, העם לא ייכנע לבריונות מסחרית!"

מספר בעלי עסקים הודיעו כבר אמש שיפתחו את החנויות למרות ההשבתה.

הבוקר התראיין לרדיו ״גלי ישראל״, יעקב הלפרין, מבעלי 'אופטיקה הלפרין':

"אני שואל את עצמי ממתי מערבבים עסקים בדעות פוליטיות. ממתי בנאדם יכול לכפות את דעתו עלי? הם בסה"כ משכירים לנו את השטח. הם צועקים כל הזמן 'דיקטטורה', אז פתחתי ויקיפדיה וכתוב שם שזה מנהיג יחיד שעושה מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה, וזה בדיוק מה שעושה כאן הנהלת קניון 'ביג' – מחליטה עבורנו. הרי אם אני מחליט מחר לסגור את הסניף בקניון ולצאת לחופש אנחנו נקבל קנסות של עשרות אלפי שקלים".

"לביג יש הנהלה טובה, אבל יושבים שם אנשים שברובם עם דעות נגד הרפורמה. והם החליטו לקחת את הדעות הפוליטיות מהבית ולהשית את זה על העסק שהם מנהלים. הם לא יכולים. צועקים על כפיה דתית, זה כפיה של דעות פוליטיות. אתה כופה עליי לסגור את העסק שלי, להמשיך לשלם לעובדים, לשלם את הארנונה, לשלם על פרסום, אבל לא לפתוח".

זמרי: "הוא גם יכול לפגוע בך כלכלית?"

הלפרין: "הוא פוגע. זה מאות מיליונים במצטבר. אם נניח התוכנית הקלוקלת שלהם היתה יוצאת לפועל, ואני אומר 'קלוקלת' כי הם כבר שוברים אחורה ומתקפלים. הם חשבו שהם יעשו פה יח"צ לביג, כי הם חושבים שרוב העם נגד הרפורמה".

פתחי: "אין סיכוי שהם לא מבינים שהדבר הזה יכול להתהפך עליהם".

הלפרין: "כשהשתן עולה לראש, המח מפסיק לחשוב".

ח"כ אביחי בוארון מהליכוד: "נצחנו. יש לנו כח לשנות. יש לנו את הכח לקבוע את עתיד ילדינו ועתיד מדינת ישראל. אף אחד לא יסתום לנו את הפה מכח העסק שלו או הכסף שלו. היום מצביעים ומתחילים להביא את השינוי. בראש מורם. בגו זקוף. ד מו קרט יה".

איש התקשורת, ארז תדמור:

״חצי יום של מחאה וביג התקפלו. ללמדנו שכל האנרכיה והבריונות של כנופיות קפלן הם תוצאה של דבר אחד: הפריבילגים לא צריכים לשלם שום מחיר על העבריינות שלהם. סרבן אחד שיישפט ותראו את אחים לנשק מתקפלים עם הזנב בין הרגליים. הרצי, צא מהשוק בבקשה. גלנט, תתעורר. תודה״.

הפעיל החברתי אלדד יניב:

"ביג התקפלה ובצדק. הבינה שלהחרים את מי שקונה בקופה – בעיקר ישראל השנייה בפריפריה – כדי למצוא חן בעיני הפרסומאים מת״א (שהבטיחו על הקרח ״לעזור״) זה מפיל את המניה. ישראל השניה הפכה זקופת קומה.  כמו אנג׳ל – ביג הבינה שאין פה ״דיקטטורה״, רק חלוקת הכח מחדש בין ישראל הראשונה לשניה".

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום