חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמה הלווית הרב קנייבסקי זצ"ל: מאות אלפים השתתפו

מאות ניסו לפרוץ את בית העלמין כדי להגיע למעמד הקבורה; מאות האלפים עושים את דרכם חזרה

הלוויה של הרב קנייבסקי

משעות הבוקר מדווח על זרימה בתנועת הכבישים בגוש דן (בכבישים שלא נסגרו כמובן). במשטרה מביעים סיפוק מהתגייסות הציבור שנמנע להגיע לרחבי גוש דן שלא לצורך, וקוראים לציבור להמשיך שלא להגיע. כחלק מההיערכות המשטרתית המוגברת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי סייר הבוקר במסוק מעל העיר בני ברק, ושרת התחבורה מירב מיכאלי הגיע למשל"ט אגף התנועה על מנת לפקח מקרוב על עבודת המשטרה.

צילום: שוקי לרר

באיחוד הצלה הוציאו הודעה בה סיפרו על היערכות הארגון למסע הלוויה: בסמוך למסע הלוויה יחכו 39 אמבולנסים של איחוד הצלה (מתוכם 3 ניידות טיפול נמרץ) וכ-150 אופנועי חירום של הארגון. בנוסף, עשרות רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה יתנו מענה רפואי ברחובות ההלוויה כצוותים רגליים בכל זמן הלוויה.

 הראשון לציון
הראשון לציון הגר״י יוסף שליט״א בדרכו למסע ההלוויה של מרן שר התורה הרב קנייבסקי זצוק״ל בבני ברק.

במד"א הציבו במקום מאות אמבולנסים, אופנועים, בימבולנסים, טרקטרונים ואלפי פראמדיקים וכוננים שפרוסים בכל שטח ההלוויה. בנוסף, בבית החולים רמב"ם הודיעו ששלחו צוות שיתגבר את מערך הטראומה של בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. בבית החולים בילינסון הודיעו שאחרי תיאום עם המשטרה הוחלט על פתיחת צירי התנועה ממסע הלוויה אל עבר בית החולים לכל מקרה חרום.

כדי למנוע את הצפיפות בהלוויה ולמנוע חלילה מראות קשים, עיריית בני ברק פיזרה ברחבי העיר מסכי ענק שישדרו בזמן אמת את מסע הלוויה. בהודעה שהוציאה ההודעה נכתב: רחוב רשב"ם כולו וסביבת הרב נסגרו בצורה הרמטית. אין להגיע לאזור ואין לנסות ולהידחק ללא טעם וללא אפשרות. אתמול בשעות הלילה הגיע ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לביתו של מרן הרב קנייבסקי על מנת לספוד לו ולהיפרד ממנו. אחרי כאוס גדול וקרוב לשעתיים שנתניהו שהה בדירה סמוכה לדירת הרב, הצליחו במשטרת ישראל לחלץ אותו ללא פגע. נתניהו ספד לרב ואמר: "הוא היה צדיק גדול ומאור גדול, ששמר על גחלת תורת ישראל שהיא הבסיס של עם ישראל. ועשה את זה בצורה שרוממה לבבות וכבשה לבבות בארץ ובעולם. אני מדבר על ציבור ענק שיודע שיודע שיש פה אבדה גדולה לתורת ישראל ולעם ישראל. ואנחנו תמיד תמיד ננצור את זכרו ונלך לאורו"

מדוברות מד"א נמסר כעת כי "צוותים גדולים של מגן דוד אדום, בהם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום, אוטובוסים לטיפול נמרץ וחוליות עזרה ראשונה פרוסים בבני ברק כחלק מהאבטחה הרפואית. עד כה (12:30) החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל 37 בני אדם שנפצעו באורח קל, התעלפו וחשו ברע. 3 פונו להמשך טיפול בבית חולים. בניגוד להודעות פייק, רשתות הקשר והתקשורת של מגן דוד אדום פועלות כסדרן מתחילת האירוע ועד לרגע זה ללא כל בעיה".

[vplayer id='11050']

 

מסע הלוויה החל באמירת פרקי תהילים ע"י מקורבו של הרב הגאון ר' משה סמוטני, ואמירת סליחות על ידי הגאון רבי משה בויאר שליט"א. הרב יצחק זילברשטיין אמר בלוויה כך "כשהמת מוטל לפנינו אז אפשר לבקש. זה צריך לבנים, זה צריך לרפואה, זה צריך להצלחה, זה צריך שלום בית, זה צריך חינוך ילדים. רבותיי בואו נבכה כשהמת מוטל לפנינו. השעה הזאת היא שעת רחמים. שכל אחד יבכה על הצרה שלו, לא חסר צרות, לא חסר על מה לבקש. רבותיי בואו ננצל את השעה הזאת שהמת הנעלה מוטל לפנינו. עכשיו זה שעת רצון בואו נבכה. בואו נקבל על עצמנו לחזור בתשובה שלמה, כעת זה עת רצון. בואו כולנו יחד נחזור בתשובה וכולנו כעת בוכים כל אחד על הצורך שיש לו . והקב"ה יקבל את תפילותינו וזעוקתינו ברחמים מרובים".

בנוסף לגאון הרב זילברשטיין, עד כה ספדו למרן זצוק"ל: מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין שליט"א, ובנו הרב שלמה קנייבסקי שליט"א. כעת המיטה יצאה לכיוון בית העלמין זכרון מאיר. המונים מנסים להגיע למיטה של הרב ולחץ גדול נרשם מסביבה.

מדווחים שנמסרו לתקשורת. עד כה טופלו על ידי צוותי מד"א 51 נוכחים בלוויה-4 מהם פונו לבתי החולים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום