חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לעולם לא עוד זה עכשיו"

הצהרת רה"מ בנימין נתניהו לצד שר הביטחון יואב גלנט והשר שהתמנה לאחרונה בני גנץ מהקריה בתל אביב: "ישראל נלחמת את מלחמת האנושות והאנושיות כולה"

לעמ

רה"מ נתניהו פתח את ההצהרה המשותפת ואמר:

"אזרחי ישראל, אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים נוספים בשערי עזה, בפתחו של מעוז הרשע. זהו השלב השני במלחמה שמטרותיה ברורות. השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והחזרת החטופים הביתה".
עוד הוסיף: ״נביס את האויב הרצחני ונבטיח את קיומנו בארצנו. תמיד אמרנו לעולם לא עוד. לעולם לא עוד זה עכשיו".
בהמשך דבריו התייחס לפגישה שלו עם ראשי משפחות החטופים כמה שעות מוקדם יותר ואמר: "לבי נשבר מהמפגש עם משפחות החטופים. נמצה כל אפשרות להחזיר אותם לחיק משפחתם. חטיפתם היא פשע נגד האנושות״.

רה"מ נתניהו טען שיש פה מלחמת מצווה:
"זכור את אשר עשה לך עמלק, נצטווינו. אנחנו זוכרים ונלחמים עכשיו. הבהיר שיש פה מלחמה לא רק של מדינת ישראל אלא של כל העולם: "ישראל נלחמת את מלחמת האנושות והאנושיות כולה".
לקראת סיום אמר:"זו משימת חיינו, זו משימת חיי".

ראש הממשלה נתניהו סיים בברכת: "יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן

יחד נלחם ויחד ננצח".

לאחריו עלה שר הביטחון, יואב גלנט שאמר: "יש לי אמון מוחלט ברמטכ"ל, בקציני צה"ל, במפקדי צה"ל ובלוחמים, בראש השב"כ ובאנשיו ובראש המוסד ובאנשיו. יחד מערכת הביטחון תגיע להישג, ואני בטוח שהאנשים הללו יביאו איתנו לניצחון".

עוד הוסיף השר גלנט: "זו לא תהיה מלחמה קצרה. נידרש לתעצומות נפש כפרטים וכהנהגה. זו מלחמה על הבית, זו מלחמת אין ברירה. זה או אנחנו או הם".

אחריו עלה, השר החדש וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, בני גנץ: "במלחמה הזו אין שעון מדיני, רק שעון מבצעי. נקשיב לידידינו אבל נחליט בעצמנו. אני נפגשתי עם משפחות השבויים ואעמיד עצמי לרשותם ככל שאוכל. אין אמצעי שלא ננקוט כדי שישובו בנים ובנות לגבולם. עוצמתנו תלויה באחדותנו ובכוחנו בשעת המלחמה וגם אחריה. כשעם ישראל ביחד – אף אחד לא יכול לנצח אותנו. בעזרת השם נעשה, נילחם וננצח".

לאחר מכן נערכה מסיבת עיתונאים עם שאלות לראש הממשלה ולשרים גלנט וגנץ.

רה"מ נתניהו נשאל "האם יקח אחריות"? השיב: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות כולל אני, לא תישאר פה אבן על אבן".

לגבי סוגיית הרפורמה המשפטית השיב רה"מ נתניהו – "הרפורמה המשפטית לא עומדת על סדר היום, הסרנו את כל המחלוקות מסדר היום".

לגבי הקריאה לשחרור "כולם תמורת כולם",  השיב רה"מ: "אנחנו דנו בעניין הזה ואני חושב שלהכנס לפירוט של הדברים לא יועיל להגשמתם. אנחנו לא עוסקים בזה כמשימה צדדית, זה חלק אינטגרלי ממטרות המלחמה ואנחנו מנועים מלפרט את כל הדברים שנעשה בשביל להשיג את המטרה".

השר גלנט נשאל לשאלת היחסים עם ראש הממשלה. "יש לי אמון מלא במערכת הבטחון, ראש הממשלה וחברי הקבינט מנהלים מערכת יחסים עניינית והנושא הזה אין שום מחלוקת ושום שמץ של חילוקי דעות, השאר זה רכילויות שאני לא רוצה להתייחס אליהם".

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום