חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר שהוצא נגדו צו הרחקה מנהלי: יו"ר תנועת 'חוזרים להר' עותר לבג"ץ

לפנות בוקר נעצרו יו"ר התנועה רפאל מוריס ופעיל נוסף שתכננו להקריב קורבן פסח מחר בהר הבית

רפאל מוריס, יו"ר תנועת 'חוזרים להר' ופעיל עלייה להר הבית, עתר לבג"ץ באמצעות ארגון חוננו לאחר שהורחק למשך חודש וחצי מהעיר העתיקה בירושלים בצו מנהלי. עו"ד יצחק בם "אם יש חשש שהערבים יתפרעו יש לטפל במתפרעים ולא להיטפל למי שמבקש לממש את זכותו לחופש דת"

יו"ר תנועת 'חוזרים להר', רפאל מוריס, אשר הורחק מהעיר העתיקה בירושלים והר הבית באמצעות צו הרחקה מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד העורף, עתר לבג"צ באמצעות עו"ד יצחק בם מטעם ארגון חוננו. בעתירה הדחופה דורש מוריס כי בג"צ יורה על ביטול על צו ההרחקה.

בעתירה, הסביר עו"ד בם מדוע אין שחר לצו שניתן כנגד מוריס "בכל שנה, עשרות רבות, אולי מאות יהודים, מגיעים בפסח לקרבת הר הבית, עם גדיים, ומבקשים להקריב קורבן פסח. התנועה בראשה עומד העותר מונה עשרות פעילים אשר מבקשים להגיע להר הבית בי"ד בניסן על מנת להקריב קורבן. צפוי, שהמשטרה גם השנה, כבכל שנה למרבה הצער, תעשה הכל כדי למנוע זאת מהם. פעילים אלה פועלים בדרכים בלתי אלימות על מנת לדרוש לקיים את זכותם לחופש הפולחן במקום הקדוש להם ביותר", נכתב בעתירתו של מוריס.

https://tovnews.co.il/13179-2/

"גם אם העותר יורחק מהר הבית ומן העיר העתיקה, הדבר לא ימנע מעשרות ומאות פעילים אחרים להגיע לירושלים, לעיר העתיקה ולדרוש להיכנס להר הבית על מנת להקריב את הפסח . הנוכחות של העותר אינה שדרושה אפוא לאותה "פעילות פרובוקטיבית" המוזכרת בצו והעדרו של העותר לא ימנע את פעילות התנועה למען חופש הפולחן בהר הבית. על כן, לא מתקיים כאן קשר רציונלי בין האמצעי שנבחר לבין המטרה אותה השב"כ באמצעות אלוף הפיקוד מנסה להשיג. ומן הטעמים האלה, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את העתירה, להוציא צווים על תנאי כמבוקש בה, ולאחר קבלת תשובת המשיבים להפוך את הצווים על תנאי למוחלטים", דרש עו"ד בם בעתירה.

יו"ר תנועת 'חוזרים להר', רפאל מוריס, אמר על צו ההרחקה שהוצא נגדו "בכל שנה מחדש מדינת ישראל מונעת מיהודים להקריב קרבן פסח במקומו בהר הבית, זאת בנוסף למניעת הפולחן היהודי בהר במשך כל השנה. המשטרה מוצאת תירוצים שונים לעצור יהודים, שכל חטאם היה לבקש לקיים את מצוות הקרבת קרבן הפסח כהלכתו ופעם אחרי פעם נזרקים מכל המדרגות בבית המשפט.

השנה הגדילה המשטרה ודאגה לתת לי צו הרחקה מנהלי, ללא ראיות וללא משפט שנועד למנוע ממני לקיים את מצוות החג שכולנו מצווים בה. אנו נמשיך להיאבק עד לחידוש קרבן הפסח ושאר הקרבנות ובניין המקדש במקומו בהר הבית", אמר מוריס.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%92%d7%99%d7%a2-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%90-%d7%90%d7%aa%d7%a8-%d7%a4%d7%a8%d7%98%d7%99/

עו"ד יצחק בם שמייצג את מוריס מטעם ארגון חוננו הוסיף "הצו המנהלי שהוצא על סמך תקנות ההגנה (שעת חירום) מתקופת המנדט הבריטי נועד לדכא פעילות ציבורית לגיטימית של רפאל מוריס למען חופש הפולחן בהר הבית. אנו טוענים שיש לייחד את השימוש בצווים מנהליים רק למצבים בהם קיים חשש ממשי לשימוש באלימות על ידי מקבל הצו ובמדינה המתיימרת לקיים משטר דמוקרטי שמכבד את זכויות הפרט אין לעשות שימוש בצווים מנהליים כדי לדכא פעילות ציבורית לגיטימית ולא אלימה.

אם יש חשש שהערבים יתפרעו בעקבות ניסיון להקריב קורבן פסח, הרי יש לטפל במתפרעים ולא להיטפל למי שמבקש לממש את זכותו לחופש דת ופולחן", דברי עו"ד בם.

בתוך כך, שני פעילים של תנועת חוזרים להר נעצרו הלילה בביתם. הפעילים, אורי שילה ויו"ר התנועה רפאל מוריס תכננו להגיע להר הבית ביום שישי ולנסות להקריב קרבן פסח, ואף הציעו תגמול כספי עבור מי שיעצר בדרכו להר. יחד עם מוריס "נעצר" הגדי אשר בבעלותו, וזאת למרות שהיה ללא צו מתאים אשר מאשר לקחת אותו. מוקדם יותר אתמול, נעצרו שני פעילים נוספים אף הם בביתם. כלל העצורים נחקרו בימ"ר ירושלים ועלו לדיון בהארכת מעצר במהלך היום. כזכור, החמאס הוציא לפני מספר שעות הצהרה שבמידה ויהיו נסיונות להקריב קרבן פסח "המצב יסלים" כלשונם.

תנועת חוזרים להר מוסרים כי "משטרת ישראל החליטה להיכנע דה פקטו לאיומי טרור ובמקום לטפל במחבלים מנסה לתפור תיקים ליהודים. אנו קוראים לכל מי שיכול, להגיע להר הבית ביום שישי ולהקריב את קרבן הפסח עוד השנה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום