בכל שנה ושנה נגלה ויכוח בין מגזרים שונים בקרב היהדות הנאמנה לגבי משמעותו של יום ירושלים, והאם יש לחגוג את שחרור ירושלים מפני האויב הערבי.
שאלנו את אחד ממפורסמי הנביאים של ירושלים, והוא מסר את התייחסותו. אלו הם דבריו המלאים (לא נגענו):
"וַיְהִי דְּבַר ה' צְבָאוֹת לֵאמֹר. כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת קִנֵּאתִי לְצִיּוֹן קִנְאָה גְדוֹלָה וְחֵמָה גְדוֹלָה קִנֵּאתִי לָהּ. כֹּה אָמַר ה' שַׁבְתִּי אֶל צִיּוֹן וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְנִקְרְאָה יְרוּשָׁלִַם עִיר הָאֱמֶת וְהַר ה' צְבָאוֹת הַר הַקֹּדֶשׁ. כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים. וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ. כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת כִּי יִפָּלֵא בְּעֵינֵי שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה בַּיָּמִים הָהֵם גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא נְאֻם ה' צְבָאוֹת".
אגב, חברו, חגי הנביא שהסכים איתו, אף הוסיף ואמר מה יש לנו לעשות כעת לאחר שחרור ירושלים. אלו דבריו בקצרה:
"עֲלוּ הָהָר וַהֲבֵאתֶם עֵץ וּבְנוּ הַבָּיִת וְאֶרְצֶה בּוֹ וְאֶכָּבְדָה אָמַר ה' ".
נראה שבקרב יושבי ירושלים הקדומים – לא הייתה שאלה אמיתית, והם גילו הסכמה מלאה. עכשיו, כל שנותר לנו הוא להקשיב להם ולצעוד אל עבר הגאולה השלמה. במהרה בימינו אמן.