בראיון עם הרב אורי שרקי, עולות תובנות עמוקות על מעמדו של עם ישראל בעולם המודרני והשלכותיו ההיסטוריות. הרב שרקי פותח בניתוח הביטוי המקראי עם לבדד ישכון, ומסביר כי בעברית המקראית הכוונה היא לישות שאינה נכנסת בחשבון הכללי, מה שמשדר ענווה והשלמה עם גורל ייחודי. לטענתו, עמידה בצד אחד מול עולם שלם דורשת לקיחת אחריות כבדה על העמדה הזו.
למרות התחושה של בידוד, הרב מצביע על קולות תת-קרקעיים באנושות המזהים את עם ישראל כמקור לגאולה עולמית. הוא מדגיש כי לא כולם עוינים אותנו, ומביא כדוגמה את הקשרים עם איחוד האמירויות ונשיא ארגנטינה. לדבריו, הקשר עם האמירויות אינו רק אינטרס כלכלי, אלא חזרה לאחווה ההיסטורית בין בני יצחק לבני ישמעאל, המעניקה מימד חדש לאסלאם עצמו.
הרב שרקי מקשר את המציאות הנוכחית לאחרית הימים, לא במובן של סוף העולם, אלא כסיומו של עידן היסטורי שהחל בחורבן הבית בשנת 70 לספירה. הוא טוען כי המעגל נסגר כעת עם חלוקה מחדש של הקלפים התרבותיים. לסיכום, הוא מציע שעם ישראל יכול להוות דגם תרבותי המקרין אופטימיות ותקווה, מה שיוביל בסופו של דבר להכרה ואהבה מצד אומות העולם, כפי שחזה הנביא זכריה.












גם בזמן חורבן הבית השני רבו בארץ מחשבי קיצין
אז זה הסתיים באסון נורא