בשיחה מרתקת מתייחס ד”ר אדי כהן לסרטון שפרסם חיזבאללה (הידוע כ”עימאד 4″), וטוען כי מה שנחשב בעבר כתעמולה התגלה כמתחם אסטרטגי ממשי שבו צה”ל נלחם כעת. לדבריו, המודיעין הישראלי אמנם נטה בעבר להמעיט בערך הסרטונים הללו, אך בשטח נחשפת רשת מנהרות מסועפת המהווה את “פיקוד הדרום” של הארגון.
כהן מדגיש כי לא מדובר רק במנהרות תקיפה, אלא בעיר תת-קרקעית של ממש הכוללת חדרי מבצעים, מחסני טילים, משאיות, שירותי רפואה ואפילו בתי כלא. המתחם ממוקם קילומטרים ספורים מהגבול, עובדה ההופכת את קיומו לאיום בלתי נסבל על תושבי הצפון. חיזבאללה עשו הכל כדי למנוע מאיתנו להגיע לשם, מסביר כהן, הם קיוו שתנאי הסדר המעורבים יצילו את הבונקר הזה.
במישור המדיני, כהן מביע דאגה מהתנהלות הממשל האמריקאי ומהלחצים לנסיגה. הוא טוען כי כל עוד ישראל לא שולטת במבואות המתחם ומנטרלת אותו לחלוטין, נסיגה תהיה טעות אסטרטגית. בנוסף, הוא מבקר את הניסיון לקשור מחדש את זירות הלחימה (לבנון ועזה), דבר שנסראללה ניסה להשיג ושישראל הצליחה לפצל בתחילת המערכה. לסיכום, כהן מזהיר כי למרות ההישגים הצבאיים בבידוד הזירות, הלחץ הבינלאומי הנוכחי מעמיד את ישראל במצב מורכב שבו עליה להבטיח את פירוק התשתיות הקריטיות של חיזבאללה לפני כל הסדר.









