אלדד בק מציג ניתוח מפוכח ומדאיג בנוגע לשינויים שחלים בימין השמרני והריבוני ברחבי העולם המערבי. לדבריו, התפיסה המסורתית לפיה הימין האירופי והאמריקני הוא בעל ברית טבעי ואוטומטי של ישראל כבר אינה עומדת במבחן המציאות. בק מצביע על מגמות מטרידות במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית וכן במדינות מפתח באירופה כמו אוסטריה, גרמניה ובלגיה.
הוא מדגיש כי גופים פוליטיים שהיו בעבר מזוהים עם תמיכה בישראל, מאמצים כיום עמדות מעורפלות במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב נוטים לאמץ גישה אנטי-ישראלית גלויה. בק מזכיר ספציפית דמויות כמו נייג’ל פרג’ בבריטניה, ומביע ספק רב לגבי כנות כוונותיהם ויחסם האמיתי כלפי ישראל והעם היהודי.
המסר המרכזי של בק הוא שישראל צריכה לנהוג בזהירות רבה ולא להסתמך על נאמנויות עבר. הוא מעדיף שמדינת ישראל תהיה מוערכת או אפילו מעוררת יראה, מאשר שתנסה לרצות גורמים שעלולים להפנות לה עורף. בק קורא להכרה בכך שהאינטרסים של הימין הריבוני בחו”ל לא תמיד חופפים לאלו של ישראל, וכי לעיתים קרובות מדובר באג’נדות פוליטיות פנימיות שעלולות לבוא על חשבון הקשר עם ירושלים. הבנה זו מחייבת את ישראל לבחון מחדש את בריתותיה ולהתבסס על עוצמתה שלה ועל האינטרסים הלאומיים הברורים שלה.












