חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל׳ יצחק בריק: "הורים אומרים לילדיהם לא להיות פראיירים ולא להתגייס לקרבי"

אלוף במיל' יצחק בריק על תופעת הסרבנות והשלכותיה מרחיקות הלכת

Photo by Gideon Markowicz/Flash90

האלוף במיל' יצחק בריק מבהיר כי "הסרבנות היא סדק עמוק שפוגע בלכידות ובמוטיבציית הלחימה. היום זה הם ומחר מישהו אחר". רק לאחרונה היינו עדים לתופעה של יציאת טכנאי חיל האוויר כנגד הטייסים הסרבנים.
עוד מגיב בריק לטענה כי מדובר "רק" באיומים על סרבנות שלא יתממשו אלא "במקרה שתהיה פה דיקטטורה", ומבהיר כי עצם הכנסת השיח הזה לצבא פוגעת בו.

רבים ממהרים להרגיע ש"ברגע האמת, אם תפרוץ מלחמה – כולם ילחמו". לדברי בריק, "אין קלישאה גדולה מזו!"
זאת מפני שבחודשים האחרונים רבים מכינים את הקרקע לבריחה: אנשים – חלקם אנשי מילואים – קונים בתים בחו"ל "וברגע האמת", אומר בריק, "הם לא יבואו להתגייס". הדבר נכון גם לגבי כאלו שנמצאים כעת בחו"ל ואינם מתכוונים לחזור לארץ.

בריק טוען כי הדור היום שונה ואי אפשר לצפות ממנו להתגייסות דומה לזו שהייתה בעבר: "יש היום בעיה אקוטית של השתמטות – הורים אומרים לילדיהם לא ללכת לקרבי, אלא ל-8200, ולהשאיר את העבודה השחורה לאחרים".

כמו כן, מצביע בריק על בעיות נוספות שקיימות בצבא טרם המשבר: קצינים אינם מגיעים למילואים בהעדר תחושת כשירות, מאות כלים אינם מטופלים ואין מספיק כח אדם שיבצע את תוכניות העבודה. "הסרבנות, אם כן, מעמיקה את הפערים".

מהו המסר של האלוף במיל' בריק לאומה?

צפו בראיון המלא

 

 

נתניהו, אל תבטל את פיטוריו של גלנט!

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נתן
נתן
1 שנה לפני

בריק צדיק…אבל לא מקשיבים, כי הלב נאטם וזה החטא ועונשו…ובע"ה הכל בסוף לטובה..השאלה כמה זה יעלה לנו..

שלמה
שלמה
1 שנה לפני

היחס של שר הביטחון ושל אלופ הפיקוד לאוכלוסיה היהודית ביו"ש הוא מחפיר. שיפסיקו עם צוי המעצר המחנהליים ליהודים טובים, והריסות הבתים במאחזים. גם זה יוצר פילוג ושנאה בין חלקי העם, ושנאה לצבא שמתיילס לאוכלוסיה היהודית כאזרחים סוג ז'.

מירב
מירב
1 שנה לפני
הגב ל  שלמה

מאחז לא חוקי או בניה לא חוקית בהתנחלות זה בסדר, אבל סרבנות זה לא בסדר? לא הבנתם עדיין שזה התהליך כאן? הפרת חוק נהייתה לגיטימית בכל רמה אפשרית, כולל ראש ממשלה נאשם כולל שרים עבריינים, מכשירים כל דבר לא חוקי ואחכ מתפלאים שיש סרבנות?? שלא לדבר על החרדים וסרבנותם להשתתף בשיוויון בנטל. אני ממש לא מאשימה את ההורים האלו.

כתבות נוספות

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום