חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מיצב את עצמו בצלאל סמוטריץ' כמנהיג הציבור הדתי לאומי?

ההתנגדות הנחרצת שלו לממשלה נתמכת ערבים, המאבק שלו במשפטיזציה, וההתרחבות שלו אל קהלים חדשים - בצלאל סמוטריץ' מזכיר לנו שגם אדם ירא שמיים יכול להיות מנהיג

שתפו :

 

ככל שהזמן עובר ממצב עצמו יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' יותר ויותר כמנהיג הפוליטי של הציבור הדתי לאומי. מי שהגיע מהשוליים של מפלגת נישה של מתנחלים ואנשי מרכז הרב, עשה את כל הדרך אל לב לבה של הציונות הדתית. חכמתו, כישוריו וכושר הלמידה שלו גברו על דעותיו האידיאולוגיות המוצקות והובילו אותו להנהגה. אין ספק שאת הקפיצה הגדולה עשה סמוטריץ' בהיותו שר תחבורה שזכה להערכה מכל קצוות הקשת הפוליטית. היו שחזו, לא בלי זלזול, שהמדבר האופוזיציוני יחזיר אותו ל"מקומו הטבעי", אך נראה כי דווקא ימיו באופוזיציה הם אלו שמיצבו אותו כמנהיג בעל אורך רוח ויכולת הסתגלות. כעת הוא מגיע לTOV לדבר על כל מה שמחכה לנו במושב הכנסת הנוכחי ואף מעבר אליו.

סמוטריץ' חוזה שהממשלה בסוף ימיה, מפרגן לעידית סילמן, מדבר על התיקונים שחייבים לעשות במערכת המשפט ועל הזלזול של בנט במי שלא שירת בקרבי.

בראשית דבריו סמוטריץ' מתייחס לממשלה ואומר שזה רק עניין של זמן עד שהממשלה תיפול: "אני אומר לך מידיעה, המערכת הפוליטית כולה פועלת תחת הנחה שהממשלה הזאת סיימה את ימיה ונופלת. כל אחד עכשיו רוצה להנדס את הנפילה בזווית קצת אחרת שזה לא יפול לו על הרגל. להנדס את העתיד הפוליטי שלו בצורה שיותר מתאימה לו. יש כל הזמן מהלכים, שיחות וגישושים". סמוטריץ' מוסיף ואומר שכל יום שהממשלה נתמכת ברשימה המשותפת היא תגרום לעוד אנשים להתפכח ולהבין שהממשלה הזאת רעה למדינת ישראל.

סמוטריץ' אומר שהוא לא סומך על על איילת שקד וניר אורבך: "אני איבדתי אמון באנשים שמסוגלים תוך פחות מחודש להגיד דבר והיפוכו, עם אותה נחישות, עם אותו אגרוף על השולחן. אנשים שעם מבט מפוכח ובהחלטה מודעת פירקו את המחנה הלאומי, הפנו עורף לערכים, להבטחות, לשותפים ומכרו את המדינה לאויביה. עם ישראל מורכב, מגוון, נחלק בדעותיו. אבל שצד אחד חובר לאויבים כדי להכריע צד שני, זה לא יסולח. לי אין אמון באנשים האלה. אני חושב שהציבור יזכור את זה. אסור שהזמן יעשה את שלו. אני לא בונה עליהם, אני לא עוסק בהם".

https://tovnews.co.il/%d7%9b%d7%a8%d7%a2%d7%9e-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%94%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%94-%d7%a9%d7%9e%d7%a9/

על עידית סילמן אומר סמוטריץ': "אני הייתי מגדולי מבקריה. פוליטיקאים נבחנים בסוף במעשים. שאדם נמצא בצד הלא נכון של ההיסטוריה של עם ישראל הוא ראוי לכל ביקורת. אבל כשאדם עושה את הצעד הנכון, הוא ראוי לכל גיבוי והוקרה. עידית עשתה צעד אידיאולוגי. שעידית פרשה, הייתה קואליציה שנראתה יציבה. 61 מנדטים, עוד לא התחילו המהומות בהר הבית, רע"מ לא יצרה משבר קואליציוני, אף אחד לא חשב שהקואליציה הולכת ליפול והיא קיבלה את ההחלטה. היא שמה קו אדום וזה באמת ראוי להערכה. אגב, תראה כמה אומץ היא הייתה צריכה כדי להיות הראשונה שקופצת. תראה את הניסיונת להלך עליה איימים, להשתיק אותה, לאיים עליה בהדחה ובהפרשה והיא עומדת בעניין הזה בגבורה". לדבריו, במחנה הלאומי יקבלו בזרועות פתוחות כל אחד שיחזור בתשובה כנה ואמיתית שלא באה משיקולים אישיים ופוליטיים.

ביום שני האחרון התקיים דיון ארבעים חתימות בכנסת. במהלך הדיון, אמר ראש הממשלה בנט לח"כ איתמר בן גביר: "אתה לא היית לוחם, מי אתה בכלל". סמוטריץ' תוקף את הטרמינולוגיה של בנט ואומר: "נדמה לי שהייתה פעם אמירה 'הפטריוטיות היא מפלתו של הנבל'. בנט היה במופע של איבוד עשתונות לא פעם ראשונה ולא בפעם השנייה. אני מזכיר את ה"תעופי מפה" של אורית סטרוק. איתמר בן גביר לוחם גדול של עם ישראל, של ארץ ישראל של תורת ישראל. במשך שנים אני מאוד מוקיר ומעריך את חיילי צהל, את לוחמיו, את כל מי שמתנדב לשירות צבאי משמעותי אבל זה ממש לא אפיק התרומה היחיד של מדינת ישראל. אפשר לתרום בהרבה מאוד אפיקים אחרים. לצערי, כשאני מסתכל על יאיר גולן, יועז הנדל ומתן כהנא, אנשים שיש להם לכאורה עבר צבאי מפואר, אני רואה הווה פוליטי מדיני אומלל, של רפיון, עייפות, בלבול ואובדן דרך. איך שאתה לא מסתכל על זה – לא מביאים כבוד גדול ללובשי המדים. אני חס וחלילה לא רוצה לעשות להם עוול, אני בטוח שיש בניהם הרבה צדיקים וטובים, מסורתיים ואידיאליסטים אבל כנראה שפלאפלים על הכתפיים זה לא תעודת ביטוח, לא לשכל וחכמה ובטח לא ליושרה וערכים ואידיאליזם. מי שאין לו שום דבר להגיד לגופו של עניין מנסה לפגוע ולהעליב, להטיח עלבונות, אני לא נבהל מזה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a7%d7%99-%d7%93%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%95%d7%91%d7%94%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%94%d7%96%d7%9c%d7%96%d7%95%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a9%d7%a8-%d7%94/

 

בתשובה לשאלה האם הוא חושש שיתפרו לו תיקים כמו שעשו לאנשים אחרים, עונה סמוטריץ': "אני נכנס למערכת מתוך מבט מפוקח. קודם כל, אני לא חושב שיש על מה לתפוס אותי. אני איש פשוט, חי חיים פשוטים. אני לוקח את זה בחשבון. אני באתי לשרת את עם ישראל. אני משלם על זה הרבה מחירים בהווה ומוכן לשלם על זה גם מחירים בעתיד. אני מזכיר לך שישבתי שלושה שבועות במעצר בשב"כ לפני הגירוש וזה לא שבר אותנו. להיפך, מה שלא הורג מחשל. אני מוכן לשלם את המחירים. אני לא חושש ולא נבהל. אני כן אומר בצורה חד משמעית: הדבר הראשון שנצטרך לעשות כשבעזרת ה' הימין יחזור לשלטון, זה לטפל טיפול עומק במערכת המשפט. והדבר הראשון של הדבר הראשון זה לחזק את הפרדת הרשויות. להחזיר את החסינות של חברי הכנסת ונבחרי הציבור שיוכלו לפעול ללא מורא וללא חשש מתפירת תיקים של מערכת המשפט".

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%99/

סמוטריץ' אומר שמהאופן שבו הוא רואה את הדברים, גם שאר המפלגות בגוש ימין חושבות שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט: "מהשיחות שלי גם עם ראשי המפלגות וגם עם חברי כנסת אחרים, לכולם מאוד ברור, אנחנו לא יכולים לחזור על טעויות העבר ולהתנהל כמו שהתנהלנו. יותר נכון לא התנהלו. היכולת לחזור לשלטון ולהיות ראויים לאמון הציבור עוברת דרך היכולת להסתכל בעיניים של הציבור, באומץ, בכנות, זה להגיד: חברים, לא היינו מספיק טובים. וצריך לעשות אחרת לחלוטין שנקבל מכם מחדש את האמון".

סמוטריץ' מספר שההחלטה האמיצה אותה הוא קיבל, שהיא להתנגד בכל תוקף לשיתוף פעולה עם רע"מ, זו החלטה שקיבלה המפלגה רק לאחר תהליך למידה ארוך ומשמעותי שהמפלגה עשתה: "היו תהליכי למידה שלנו. השקענו הרבה מאוד כסף, זמן ומשאבים בללמוד, בלתרגם חומרים מערבית לעברית. בלהתייעץ עם הרבה מאוד מומחים ולגבש עמדה מאוד ברורה. הפלירטוטים התחילו לפני הבחירות ולכן היה ברור לנו שאנחנו צריכים לגבש עמדה. אני חושב שהדבר הטוב שקורה שעוד ועוד אנשים מבינים למה זה מסוכן ואיזה מחיר זה גובה מאיתנו. למה אסור לעשות את זה בשום פנים ואופן וזה מה שחשוב לי עכשיו. מה שחשוב זה לא מי רצה או לא רצה, צדק או לא צדק ומי צריך לקבל קרדיט. זה לא העניין".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום