חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך נילחם באקטיביזם שיפוטי? חקיקה היא לא הפתרון | דעה

כשבית המשפט מחליט שבסמכותו לבטל חוקים, אין זה יעזור שהמחוקק יחוקק חוקים נגדו. מה כן? לזיו מאור הפתרון

שתפו :

play-rounded-fill

בפעם החמישית בתוך שלוש שנים הציבור הישראלי הולך לקלפי כששאלה אחת חוצצת בין הימין הפוליטי לשמאל הפוליטי: מי הריבון – הציבור או הפקידים.

יש קונצנזוס בימין הישראלי על כך שיש שופטים בירושלים ושהם חטפו מהכנסת את הסמכות לחוקק ומהממשלה את הסמכות למשול. על הבעיה, כולנו בימין מסכימים. אבל בפתרון – יש מי שמנסה לבלבל אותנו. בסדרת הסרטונים שאני מתחיל עכשיו ננסה לענות לשאלה מה הימין צריך לעשות כשהוא יחזור לשלטון, כדי לבטל את ההפיכה השיפוטית ולשקם את הדמוקרטיה הישראלית.

הדבר הראשון: סוויץ' בראש.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%95%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%9b%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%94/

אומרים שמי שמחזיק ביד פטיש, מבחינתו כל בעיה היא מסמר. יש חברי כנסת שמבחינתם כל בעיה ניתנת לפתרון בחקיקה. אבל לא הבעיה הזו.

כשאהרן ברק יזם את ההפיכה השיפוטית לא עניין אותו מה אומר החוק. הוא הפר את החוק. הוא החליט שהחוק לא תקף לגביו ולגבי כל חבריו השופטים וחייליו הפקידים. ואם החוק לא תקף לגביו – מה יעזור לנו שנחוקק נגדו חוקים? כמו שהוא וממשיכיו ביטלו חוקים וחוקי יסוד, ככה הם יוכלו לבטל את פסקת ההתגברות או את פיצול היועמ"ש.

עיקרון הברזל הוא: ברגע שבית המשפט שם את עצמו מעל החוק – אין חוק שיכול לו.

אז חקיקה היא לא פתרון. מה כן? קודם כל צריך להכיר את החוק הקיים. הוא בדרך כלל מצוין. הבעיה היא לא בחוק הקיים, אלא בשופטים שבוחרים לא לקיים אותו. לכן אחרי שלומדים את החוק – חייבים לקיים אותו בעקשנות, ולנקוט מדיניות קשה נגד שופטים ופקידים שמתעלמים ממנו.

איך עושים את זה? על כך בסרטון הבא.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום