חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ אבי מעוז: "מאוד קל לקטלג את הר המור כמשהו בדלני"

ח"כ אבי מעוז מדבר על ההפקרות בנגב, הקיטלוג השגוי של מפלגתו והגורמים הזרים שנכנסו למשטרת ישראל

שתפו :

ח"כ אבי מעוז הוא דמות מיוחדת בנוף הפרלמנטרי. הוא יו"ר מפלגת נעם – מפלגה שחרטה על דגלה את המאבק חסר הפשרות על הזהות היהודית של מדינת ישראל גם במחיר של ריחוק מן המיינסטרים הישראלי, ודאי זה החילוני-שמאלני. מאידך, מדובר באדם שהוא הרבה מעבר למארגן מחאות; הוא איש עשייה למופת: כיהן כמנכ"ל משרדי הפנים והבינוי והשיכון, היה מראשי מטה "שלח את עמי" לשחרור אסירי ציון מהארצות הסובייטיות, והוא אף ממקימי קיבוץ מגדל עוז וממחדשי היישוב היהודי בעיר דוד שבירושלים. בשיחה עם יוסף רוסו, הוא מספר על עשייתו הרחבה, ומסביר את תפיסת עולמו.

בראשית דבריו הוא מתייחס לפיגוע הרצחני שהיה ביום שלישי האחרון: "קודם כל אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחות הנרצחים וכמובן החלמה מהירה לפצועים. הפיגוע הזה הוא מזעזע, הוא רצח נתעב".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%a9%d7%97%d7%a8%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%94%d7%91%d7%90-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

מעוז מפנה אצבע מאשימה לממשלה. הוא מסביר כי מצד אחד היא תומכת בפזורה הבדואית בנגב, מצד שני היא מתנכרת אל ההתיישבות הצעירה, משם יצא הבחור שנטרל את המחבל: "זה סוג של טרלול, יש פה רוצח נתעב שיוצא מהפזורה הבדואית. הממשלה תומכת בפזורה הבדואית. הממשלה מכשירה את הפזורה הבדואית, היא מחברת אותם לחשמל. הממשלה נותנת תקציבים לרע"מ ובאמצעות רע"מ לפזורה הבדואית לעשות לה תוכנית חומש, ותוכנית עשור וכו' וכו'. לעומת זאת, מי שעצר את מסע הרצח הנתעב הזה, איש ההתיישבות הצעירה. בהתיישבות הצעירה הממשלה עדיין לא חיברה אותם לחשמל. היא לא הכשירה את ההתיישבות הצעירה. היא וודאי לא מקדמת שם תוכניות".

הוא מתייחס לזעם הציבורי כלפי משטרת ישראל בימים האחרונים:" לאחר שומר החומות התגלתה המשטרה במלוא חולשתה. המפכ"ל יצא בהצהרה שיש פה שני צדדים לכאורה שווים. והמשטרה תנקוט יד קשה כנגד שני הצדדים. בשומר החומות היה התקוממות של מיעוט שחיים בערים המעורבות הוא קם נגד הריבונות של המדינה. הבדואים בנגב בשומר החומות הייתה שם התקוממות עממית של הבדואים בנגב. אני לא עושה הכללות כנגד כל הבדואים. ברור שיש בדואים טובים וברור שיש בדואים שהם, אני לא אומר שהם אוהבי ישראל, אבל הם אזרחים נאמנים של המדינה. זה ברור. אבל הבדואים ככלל התקוממו בשומר החומות כנגד הריבונות היהודית של המדינה היהודית בנגב".

מעוז מסביר כי ההתנהלות הבעייתית של המשטרה היא בגלל שנכנסו אליה גורמים זרים שמטרתם להפוך את מדינת ישראל למדינת כל-אזרחיה: "אחרי מאורעות אוקטובר 2000, כזכור המשטרה אז הרגה 13 ערבים אזרחי מדינת ישראל. קמה ועדה ממלכתית, ועדת אור. המסקנות שוועדת אור הסיקה הם תוצאה של ראייתה של מדינת ישראל לא שהיא מדינה יהודית, אלא שמדובר פה במדינת כל-אזרחיה. והמדינה לוקחת את הגוף שנקרא 'קרן יוזמות אברהם', זה גוף שהוא תוצר של הקרן לישראל חדשה, והכניסה אותו למשטרת ישראל. למשטרה נכנס גוף זר שהטמיע את האידאולוגיה שלו שזה חיים משותפים במדינת ישראל שהיא מדינת דו לאומיה. שכרו את שירותיהם והם אלה שנתנו שירותי הדרכה למשטרה במשך עשרים השנה שחלפו מאז".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%94%d7%92-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a2%d7%96%d7%a8-%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%95%d7%99%d7%99%d7%a1-%d7%90%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%92%d7%99%d7%95/

בהמשך, מעוז מדבר גם על ההסתכלות על מפלגת נעם כמפלגה בדלנית ושמרנית: "אני לא בטוח שהמיתוג כבדלנים הוא נכון אחרי שאנחנו בכנסת. רצנו ברשימה משותפת יחד עם מפלגת 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' ואנחנו מוכנים לחיבורים נוספים. אני חי בתוך עמי, והמציאות מוכיחה בדיוק ההיפך מהתיוג. התיוג הוא חלק ממלחמת התודעה שמתנהלת גם בתקשורת גם בציבור שלנו וגם בקרב המפלגות השונות. מאוד קל לקטלג את הר המור משהו בדלני, ואנחנו בתור נועם ירשנו את התיוג הזה. אבל העובדה היא שיש להר המור שישה עשר אלף תורמים בקמפיין האחרון שלהם, אנשים שאין שום קשר בינם לבין הר המור. בכל זאת חשבו שנכון לתרום לישיבה הזאת. אותו דבר נעם, אמרנו עלינו בדלנים. אנחנו לא בדלנים, ירדנו לפוליטיקה". על היחסים של מפלגתו עם נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו שליט"א, הוא מספר: "הרב טאו, שהוא המדריך הרוחני שלנו ואנחנו פועלים על פיו, אנחנו הקמנו מפלגה באישורו, בעידודו, והוא ברמה האישית מורי ורבי וגם ברמה התנועתית של מפלגת נעם, בכל המהלכים האלה אנחנו הולכים על פיו. אם יש לנו שאלות עקרוניות אנחנו שואלים את הרב טאו ואנחנו נעשה בדיוק מה שהרב טאו יגיד לנו".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אריק
אריק
2 שנים לפני

ראיון מצוין

יקיר
יקיר
2 שנים לפני

ראיון מצוין ומרתק. מראיין ענייני, לא מתחנף וגם לא עוין. שאלות חשובות ותשובות רהוטות לגופו של עניין. יישר כוח.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום