חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״בית המשפט ישפוט לפי החוקים ולא יקבע אותם״

עדכונים מהפגנות הימין והשמאל, רגע לפני ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על צמצום עילת הסבירות מחר בכנסת ישראל

שתפו :

טל ברקאי

ערב של הפגנות מימין ומשמאל, בעד ונגד הרפורמה. מפגיני השמאל עולים לירושלים ואילו מפגיני הימין מגיעים לתל אביב. כל זה רגע לפני החקיקה בכנסת. כמו כן, ברקע מאיימת השבתת המשק ע"י ההסתדרות אם לא תימצא פשרה מוסכמת.

הפגנת הימין נערכה ברחוב קפלן בת"א, תחת הכותרת "העם איתכם – השלימו את החקיקה". כמו כן, תחת הכותרת "64 מנדטים אינם סוג ב'". בהפגנה נשאו דברים ח"כים ושרים. אנשי ארגון הלה פמיליה הודיעו שיקחו חלק בהפגנה.
השר דודי אמסלם: "מי שחשובה לו המדינה צריך לבוא ולמחות".

במקביל, בירושלים בסמוך לבית המשפט העליון ומשכן הכנסת נערכה הפגנה נגד הרפורמה המשפטית. בהפגנה נשא דברים נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין ואנשי ציבור רבים ביניהם.

ח"כ אביחי בוארון, מיוזמי העצרת שגם נאם בה הסביר את מטרתה: "אנחנו יוצאים למערכה על דמותה של מדינת ישראל – האם היא תחדש פניה, האם היא תצבע בגוונים נוספים, רעננים, חדשים או שצבע חד גוני ימשיך לשלוט בה. ערב ההצבעה הסופית על צמצום עילת הסבירות, צעד שיאפשר לממשלה ושריה, להוציא לפועל את המדיניות שהציבור דורש מהם לבצע, נגיע שוב כל המחנה הלאומי לקפלן בתל אביב לומר לנציגינו – העם איתכם, הצביעו בעד התיקון הנדרש והביאו שינוי לישראל".

כשעה לפני הפגנת הימין עומסים רבים בתחנות הרכבת לעבר ת"א. נרשמת תנועה ערה של רכבים והסעות לכיון המרכז.

הקריאה המרכזית נגד איומי הקריאה לסרבנות, כבר החלה ע"י המפגינים עצמם, במסר ברור וחד.

עדכון דרמטי לקראת השעה 18.00. שיירת נשיא המדינה יצחק הרצוג עושה את דרכה לבית החולים תל השומר , לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. כזכור, רוה"מ נתניהו אושפז אמש והושתל בגופו קוצב לב. רה"מ נתניהו צפוי להשתחרר מביה"ח ולהגיע לכנסת ישראל כדי להצביע על צמצום עילת הסבירות.

בתקשורת הישראלית מציגים "הנדסת תודעה".

בחזרה למציאות בשטח.

בהפגנת השמאל בירושלים האנרכיה כללה גם תקיפת נבחרי ציבור בדרכם לכנסת ישראל.

ח״כ עמית הלוי שרכבו הוקף בהמון זועם כשהיה עם ילדו ברכב והותקף עם מקלות: ״החוויה הדומה האחרונה שלי הייתה בשכונת רמת אשכול בלוד ע״י פורעים במהלך שומר חומות".

בנוסף, מפגינים תקפו את רכבו של חה״כ דני דנון בעת שניסה להכנס לכנסת. דנון לבסוף נכנס למשכן בסיוע כוחות המשטרה.

 

 

רגע לפני שקיעת החמה, בהפגנת הימין מנצלים כל הזדמנות.

נכון לשעה 20.00 מאות אלפים בהפגנת הימין בקפלן.

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם הערב (ראשון) בהפגנת הימין בקפלן בת"א. בפתח נאומו אמר השר סמוטריץ': "ערב טוב עם ישראל! ערב טוב המחנה הלאומי! ערב טוב לכל מי שאוהב את מדינת ישראל! אני רוצה לאחל מכאן קודם כל רפואה שלמה לראש הממשלה בנימין נתניהו. תסתכלו סביבכם, הביטו אחד בשני, תראו כמה אור אתם מפיצים".עוד הוסיף. "אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה ובמקביל מנסים למצוא דרך להידברות. אנחנו פועלים בנחישות ומתוך אמונה שלמה שהתיקונים שאנחנו מציעים במערכת המשפט הם הדבר הנכון כדי לעשות צדק וכדי לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולהבטיח שרצון העם בבחירות יבוא לידי מימוש. לכן בעז"ה מחר בצהריים אנחנו נעביר בכנסת ישראל ברוב גדול את תיקון חוק עילת הסבירות שיאפשר לממשלת ישראל ולנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם לממש את המדיניות ולחזק את מדינת ישראל, את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל ואת הזהות היהודית של המדינה".

שרת התחבורה, מירי רגב, על הבמה בת"א אומרת.
"כשאני שומעת את בוגי, חלוץ ואחרים מעודדים סרבנות, ובראשם את אהוד ברק קורא למרי אזרחי ולהפיכה צבאית אני לא מאמינה.
אתם קוראים לפגוע בביטחון המדינה!הכל בשם הפוזיציה?!
סרבן הוא סרבן! מי שמסרב פקודה? כפי שהיה מאז ומעולם בתולדות צה"ל, מקומו בכלא!"
מפגן כח אדיר של הימין הערב בקפלן!

בהפגת השמאל עלה לנאום, הנשיא לשעבר, רובי ריבלין וקרא לנתניהו לעצור את החקיקה. ״ביבי, עזוב את כל אחד מאיתנו. עזוב את העניין האישי. אתה ביבי, שרואה את עצמך כמנהיג היסטורי כמו משה רבנו, שרואה עצמך כמנהיג ימני – למנהיג יש תפקיד, ואם אתה מנהיג תצחל את העם הזה לפני שנגיע למלחמת אחים. תעצור מייד את ההתדרדרות״.

יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן בנאום מצולם בהפגנת הימין: ״הדרך היחידה של מדינת ישראל להיות גם יהודית וגם דמוקרטית היא שבית המשפט ישפוט לפי החוקים ולא יקבע את החוקים. זה מה שאנו עושים היום בכנסת. היום 64 אצבעות יורמו בכנסת כדי שתדעו שכשאתם הולכים לקלפי אותם האזרחים יקבלו את מה שהם בחרו״.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בנאומו בהפגנה:
"תודה רבה לכם, שהגעתם מכל רחבי הארץ, באמונה גדולה, כדי לומר בקול ברור וצלול – העם דורש רפורמה משפטית!
התמיכה שלכם, הנחישות שלכם, מרגשת אותי, ומחזקת מאוד גם את חבריי לממשלה ולכנסת. אנו עומדים בפני הכרעה מהחשובות שידעה המדינה. האם נהיה דמוקרטיה או שנהפוך למדינה הנשלטת על ידי קבוצת קצינים בהובלתו של אהוד ברק.
אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו!
אחיי ואחיותיי היקרים,
יש לי הערכה עצומה לכל משרתי כוחות הביטחון בעבר ובהווה. אני אוהב את כולם. אני קשוב להם, ולכל אחת ואחד מאזרחי ישראל. הזכות שנפלה בחלקנו לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל, אינה שמה אף אחד מאיתנו מעל העם או במקום העם.
הסרבנות היא חציית קו אדום. הכניעה לסרבנות היא באמת סוף הדמוקרטיה. כולנו, כאן בכנסת, ברחובות תל אביב ובכל רחבי הארץ, נמשיך לעמוד איתן על משמר הדמוקרטיה. על משמר מעמדן של הכנסת ושל הממשלה. על משמר הכרעת הבוחר. העברת החוק – תהיה העדות החזקה והברורה ביותר לכך.
ידידיי, תומכי הרפורמה ומתנגדיה – אחים אנחנו!"
לסיום,פנה השר לוין למתנגדי הרפורמה. "אני קורא מכאן לאלה המתנגדים לרפורמה – אנו מכבדים אתכם, וגם החוק שמגיע היום לאישור עבר שינויים בשל ההתחשבות בעמדותיכם. אבל אנו מצפים שגם אתם תכבדו אותנו. שגם אתם תבינו את הכאב שלנו, אחרי עשרות שנים של הדרה ממערכת המשפט ושל רמיסת זכויותיהם של ציבורים שלמים. אנחנו לא נסכים יותר להיות נרמסים. ידנו מושטת להבנות. והבנות פירושן גם נכונות של האופוזיציה לעשות ויתורים. פירושן שהמצב בו רק קבוצה אחת מחזיקה בעמדות המפתח במערכת המשפט, לא יימשך עוד".

הפגנת הימין בקפלן הסתיימה לקראת השעה 22.00. רגע לפני שכולם מתפזרים לבתיהם, לא שוכחים לנקות אחריהם.

במקביל, בהפגנת השמאל בירושלים, בסיום ההפגנה, הולכים לחסום את הרכבת הקלה.

לסיכום הערב: ״עוד לא אבדה תקוותנו״. תחנת רכבת "נבון", יורדים מתנגדי הרפורמה, עולים תומכי הרפורמה. תראו מה קורה באמצע!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום