באוגוסט 1949, לאחר מלחמת השחרור, מדינת ישראל חנכה קו רכבת מתל אביב לירושלים שהייתה נתונה במצור במלחמה. ברכבת הראשונה נסע דוד בן-גוריון ושרים נוספים, ושאר הקרונות נשאו מטען אספקה של קמח, מלט וספרי תורה.
קו הרכבת הזה אף היווה הצהרה לגבי ירושלים כבירת ישראל,
מה שהיה משמעותי באותם ימים, בהם התנהל מאבק שניסה להפוך את ירושלים לבינלאומית.
ובחזרה לימינו.
מיכאל לובוביקוב, יו"ר "פורום ישראל 2030", מצביע על כך שבתוך סערת הרפורמה
המשפטית החמצנו את תהליך חיזוק החברה הישראלית שבו עוסקת הממשלה.
בסוף חודש יולי האחרון הציג נתניהו יחד עם שר האוצר ושרת התחבורה תכנית לפיתוח תשתיות
דרמטי ומהפכני במדינת ישראל. מדובר בהקמת תשתית רכבות מקרית שמונה ועד אילת, כולל רכבות מהירות.
"יש כאן מרחב הזדמנויות אדיר מכל הבחינות", אומר לובוביקוב, "כבר כמעט 100 שנה שאנחנו לא מצליחים לצאת מגטו גוש דן שהתוו לנו האנגלים, אולי אנחנו סוף סוף פורצים אותו מזרחה".
כמה זמן יידרש לממש את התוכנית?
צפו בראיון המלא
אם תרצו