Search
Close this search box.

שמירת שבת כבר לא לגיטימית בתל אביב

90 שנה חלפו ואיתן חלפה גם הלגיטימציה לקרוא לשמירת השבת בעיר תל אביב

תגיות

שתפו :

מרים אלסטר, פלאש 90

"פנינו לחברה המפרסמת מודעות בשלטים דיגיטליים בתל אביב על מנת להעלות מודעה ובה ציטוט של ראש העיר הראשון מאיר דיזנגוף התומך בשמירת השבת במרחב הציבורי. חברת השלטים סירבה להעלות את הקמפיין מחשש להשחתת השלטים", כך פרסמו בארגון "חותם". בעלי חברת "מגה מדיה" הסביר: "במדינת ישראל יש מסרים שיכולים להפוך למישהו את הקופסה, הם מסרים לגיטימיים בעיני ציבור אחד ובעיני ציבור אחר – לא".

 

 

הרב אביעד גדות, מנכ"ל חותם: "ההסתה הפרועה כנגד כל סממן יהודי הביאה לאבסורד בלתי נתפס. ראוי לערוך חשבון נפש, כיצד חברת פרסום חוששת לפרסם על שלט בחזית בניין העיריה ציטוט של ראש עיריית תל אביב הראשון מאיר דיזנגוף אודות חשיבות שמירת השבת, וזאת מחשש לפגיעת גורמים אלימים. אני קורא לראש עיריית תל אביב רון חולדאי, כמי שרוממות חופש הביטוי והליברליזם בגרונו, להציב אבטחה על השלט למען השבת, ולאפשר את פרסומו בחזית בניין העיריה".

להלן מודעה נגד חילול שבת בפרהסיה אשר נתלתה ע"י עיריית תל אביב בשנת 1933 בחתימתו של יו"ר המועצה בת"א, מאיר דיזנגוף:

 

 

על פי המודעה חילול השבת בעיר איננו פוגע רק בחרדים אלא מכאיב לכל מי שתל אביב יקרה לו. התושבים מתבקשים לכבד את השבת גם ללא פיקוח של המשטרה. כבוד השבת יתבטא בכך שאוטובוסים ציבוריים לא יכנסו לעיר בשבתות ובחגים, החנויות ובתי השעשועים יהיו סגורים מערב שבת ועד צאת השבת. המודעה אף פונה אל תושבי העיר הלא־יהודים בבקשה להמנע מנסיעה באוטומובילים ובאופנועים על יד בתי הכנסת בשעת התפילה.

נזכיר כי לפני כשלוש שנים בעלי בית הדפוס "צבע הקשת" סירבו להדפיס כרזות בעלי תוכן להט"בי. המקרה הגיע לביהמ"ש שקיבל את תביעת אגודת הלהט"ב וקבע כי "כשאמונה דתית מתנגשת עם ההכרח לתת שירות במקום ציבורי– הערך האחרון מכריע". בית המשפט חייב את בית הדפוס לשלם לאגודה למען הלהט"ב פיצויים בסך 50,000 ₪.

כל זה קורה במדינת היהודים!

 

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ברוך ירושלמי
ברוך ירושלמי
10 חודשים לפני

הייתי ממליץ לארגון חותם לפנות לבג"ץ ולחייב את חברת המדיה לפרסם את המודעה או לחילופין לשלפ פיצוי כספי לארגון

Subs
Subs
10 חודשים לפני

לדעתי הבעיה כאן היא חמורה יותר. מעבר לעובדה שאותה חברת מדיה נוהגת כאן בצביעות ונגד פסיקה של בג״ץ (בעניין שלא קשור ישירות לפוליטיקה, כלומר לכנסת או לממשלה), העובדה שהסירוב שלהם נובע מתפיסה, כביכול מובנת מאליה, שיהיה מי שישחית את השלט – היא חמורה הרבה יותר. מישהו ישחית את השלט וזה לא מפריע לאותה חברת מדיה? הם מקבלים עליהם את הטרור הזה כאילו זו מציאות מחייבת? הם בכלל מעלים על הדעת שזו אפשרות שתקרה וזה לא מטריד שם אף אחד? לא מדליק שום נורה אדומה בוהקת? שום דבר? מי שמבחינתו הדבר הזה – האפשרות להשחתת שלט חוצות בגלל חוסר הסכמה עם המסר שבו – הוא סיבה לדחות את פרסומו, גרוע לא פחות ממי שעלול להשחית אותו, בגלל שהוא למעשה מקבל עליו את הדין של המעשה כאילו זה מה שיקרה ואין מה לעשות נגד זה.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
10 חודשים לפני

אתם לא יהודים ולא דמוקרטים. יהודי לא מפרק את מדינת ישראל. יהודי לא שודד את התקציב הציבורי. יהודי לא שם בסלון הבית פוסטרים של מחבלים מתאבדים. יהודי לומד חשבון ומלמד את ילדיו חשבון. כל עוד אתם שולחים חילונים למות בקרב בזמן שאתם משמינים בישיבות, אל תטיפו לנו על מוסר ואל תבכו על שנאה לדת. אתם בכלל לא יהודים. פלישתים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום