חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לרעננה יש "רון חולדאי" משלה – אירוע בהפרדה עורר מהומה

אירוע בהפרדה מלאה גרם למהומה בעיר רעננה

שתפו :

צילום של המודעות

הערב (רביעי) יתקיים בעיר רעננה אירוע לרגל פתיחת הקיץ לאחר שעורר סערה גדולה בפרסומו הראשוני. התושבים החילונים הזדעקו על כך ש"האירוע בהפרדה מלאה" כאשר הבחינו בסמל העיריה והמועצה דתית על המודעה.

נוסח המודעה הראשוני לאירוע יצר ויכוחים ותרעומת בקרב החילונים בעיר שזעמו על כך שהעיריה מפרסמת ונותנת חסות לאירוע שמתקיים בהפרדה מגדרית מלאה. "הפורום החילוני" הצטרף למאבק ובעיריה החליטו להסיר את הלוג מהמודעה ולבטל את הגעתו של ראש העיר.

בראיון ל"רדיו 90" אמרה חברת מועצת העיר מטעם מרצ, מירב מאיר: "לציבור הדתי בהחלט מגיעים אירועים אבל במרחב הציבורי לא יכולה להיות הפרדה מגדרית כלשהי. היו אירועים בתוך אולמות ואירועים פרטיים שלהם, ברגע שזה מגיע למרחב הציבורי – זה לא יכול להתקיים". לטענתה, "גם בתקופת בחירות יש גבול כמה אפשר "למכור" את הציבור החילוני על מזבח ההדתה".

לשיחה הצטרפה נשיאת "הפורום החילוני", מיכל שלו רייכר שטענה: "כמו שיש לציבור הדתי ערכים, גם לנו יש ערכים קדושים ושוויון זה הערך הקדוש שלנו".

לבסוף האירוע מתקיים שלא בחסות העיריה ולמורת רוחה של חברת המועצה מטעם מרצ: "זה לא משנה אם יש לזה או אין לזה את הגג של העיריה, אם ראש העיר משתתף או לא. עצם זה שמתקיים בעיר אירוע גדול כזה שמוגדר אירוע לכל המשפחה בהפרדה, זה פסול. מדובר במדרון חלקלק שאסור להסכים עליו בשום צורה".

תגובת אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה: "רעננה הינה עיר מעורבת. עיר שבה חיים במשותף חילונים, מסורתיים, דתיים וכן – גם חרדים. הנגזרת של חיים משותפים היא שכל ציבור מקבל את הצרכים שלו תוך פשרה ותנאי ששאר תושבי העיר לא יפגעו". בהתייחסו לאירוע עצמו אמר פרידמן: "אני פונה לכל מי שמנסה לנצל את האירוע הזה לליבוי להבות מלחמת האחים ומבקש – די לשנאה! אפשרו את דו הקיום שמאפיין את רעננה מראשיתה. תפקיד העיריה ותפקיד המועצה הדתית לאפשר אירועי תרבות לכלל תושבי רעננה – גם למי שאורח חייו מצריך הפרדה מגדרית".

תושבת העיר, אלה סיגלסקי שיגרה מכתב רשמי לראש העיר: "אני אינני שומרת מצוות אבל אחותי חוזרת בתשובה, וראה איזה פלא, כאשר יש כבוד הדדי לאורח החיים אחד של השני. הכל מתנהל בצורה נינוחה, פלורליסטית ומכילה. עצוב מאוד שבישראל 2023 עדיין יש מגזר, משלם מיסים ותורם לחברה שמודר בגלל אמונותיו ובגלל שאורח החיים שלא אינו תואם את "אורח החיים הפלורליסטי דמוקרטי". גישת העיריה היא ההיפך מפלורליזם, הכלה ודמוקרטיה".

העיריה השיבה לגברת סיגלסקי: "אלה שלום, תודה על דאגתך. עיריית רעננה מעולם לא הסירה את חסותה מהאירוע. מדובר על אירוע פרטי, וככזה, עיריית רעננה בשום שלב לא נתנה לו חסות. העיר רעננה היא אכן עיר פלורליסטית, מכבדת ומכילה, ותמשיך להיות כזו. שיהיה לכולנו המשך יום טוב".

התגובה הרשמית של העיריה: "האירוע אינו אירוע עירוני. עיריית רעננה אינה מקיימת אירועים בהפרדה. סמל העיריה נוסף ללא אישור העיריה, ואף דרשנו להסירו".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ומלכות הרשעה תעקר ושבר ותכניע.
ומלכות הרשעה תעקר ושבר ותכניע.
10 חודשים לפני

דיקטטורה חילונית וחולנית. #דילכפייההחילוניתלהטבית#

יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

ולמוסלמים מותר כי זו דמואוליגרכיה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום