Search
Close this search box.

היום ומחר: פסגה מדינית בנגב

שרי חוץ של ארה"ב, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים ישתתפו בפסגה מדינית בנגב; על רקע הפגישה - מתיחות בין רה"מ בנט לשר הביטחון גנץ

תגיות

שתפו :

שר החוץ יאיר לפיד יארח את שרי החוץ של ארה״ב, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, ב״פסגת הנגב״ שתתקיים בשדה בוקר, היום (יום א׳, 27/03) אחר הצהרים וביום ב׳ (28/03) בשעות הבוקר.

במפגש ההיסטורי ישתתפו שישה שרי חוץ: שר החוץ לפיד, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות השייח׳ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה ושר החוץ של מצרים סאמח שכרי.

שרי החוץ החוץ יגיעו החל משעות אחר הצהרים היום  למלון ישרוטל קדמא בשדה בוקר ויאכלו ארוחת ערב משותפת. ביום שני בשעות הבוקר יערכו פגישות בין שרי החוץ ובסיומן ימסרו הצהרות לתקשורת. לאור מגבלות בטחון, תקשורת תורשה להיכנס למלון רק לטובת ההצהרות לאחר בידוק. על פי פרוייקטור הפסגה מטעם משרד החוץ, נעשתה פנייה לשר החוץ הירדני להשתתף אך הוא סירב להגיע.

הפסגה בנגב מתקיימת הודות להסכמי השלום בין מדינת ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות. ההסכמים ההיסטוריים נחתמו בשנת 2020 לאחר מאמץ דיפלומטי של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ובסיוע נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ.

על רקע פסגת הנגב שתתקיים השבוע, נרשם עימות נוסף בין ראש בממשלה נפתלי בנט לשר הביטחון בני גנץ. על פי דיווחו של ספי עובדיה, מתוכננת השבוע פגישה בין שר הביטחון בני גנץ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כחלק מהקשר ההולך ונרקם בין השניים, בשיאו הגיע אבו מאזן לפגישה בביתו של גנץ בחודש דצמבר בשנה שעברה. גם מלך ירדן עבדאללה אמור להשתתף בפגישה שמטרתה למנוע את ההסלמה בירושלים לקראת ימי חודש הרמדאן ההולכים ומתקרבים. ראש הממשלה בנט לא מתלהב מהפגישה ומטיל עליה וטו. לטענתו, מדובר בעיסוק מיותר של גנץ בנושא הפלסטיני והפגישה עלולה להוריד את פסגת הנגב מהכותרות. הבוקר (א') בשעה 10 אמורה להתקיים פגישה בין השתיים שלאחריה יוחלט האם ראש הממשלה בנט יסיר את הווטו ושר הביטחון גנץ יבצע את הפגישות כמתוכנן.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום