חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״מה שכנסיות במנהטן מסוגלות לעשות – יהודים שמאלנים בתל אביב לא מסוגלים״

התעוררנו לבוקר חדש לאחר האירוע האנטי-דתי הגדול ביותר בתולדות ישראל. עו"ד זיו מאור עונה לכל הטענות ומבהיר היכן החושך האמיתי

שתפו :

עו"ד זיו מאור מצהיר כי האירוע האנטי-דתי שהתרחש בחוצות תל אביב ביום כיפור היה האירוע החמור ביותר מסוגו בתולדותיה של מדינת ישראל.

כמו כן, הוא מבהיר כי פסק הדין שהתקבל בבית המשפט ואסר על תפילה בהפרדה הוא למעשה אינו חוקי ומתעלם לחלוטין מסעיף חשוב ב"חוק איסור אפליה" עליו הוא מתבסס.

הטענה המרכזית של עיריית תל אביב היא שמחיצה מהווה מכשול. לכן בית המשפט קבע שלא תוצב מחיצה המונעת מעבר של אנשים. מארגני התפילה הציבו דגלים באופן שאינו מונע מעבר – כך שלא הופרה פסיקתו של בית המשפט – כפי שהעידו אף שוטרים שהיו במקום.

 

Photo by Itai Ron/Flash90

ומה לגבי הטענה שהופצה ברשתות על כך שאין סיבה להתפלל ברחוב כשיש בתל אביב למעלה מ-500 בתי כנסת?

התשובה הפשוטה והמתבקשת היא שאין בהם מקום ביום כיפור. זו הסיבה לכך שאלפי תושבים מגיעים מדי שנה לתפילה שמקיים "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף.

"השאלה האמיתית היא לא מהי הקיבולת של בתי הכנסת", מדגיש עו"ד מאור, "אלא מהי הסיבולת הליברלית במגזר השמאלני-תל אביבי שאימץ בעשור האחרון את דת האי-הפרדה".

עוד הוא מציין כי בפני יהודים במנהטן, הנתקלים גם הם בבעיית חוסר מקום ביום כיפור, נפתחות מדי שנה שערי כנסיות לקיום התפילות היהודיות. "מה שכנסיות במנהטן מסוגלות לעשות – יהודים שמאלנים בתל אביב כבר לא מסוגלים".

לסיום יוצא עו"ד מאור במסר חד משמעי: "אי אפשר להתנגד לתפילה יהודית בחוצות תל אביב ובו בזמן להתעקש על מצעד גאווה בחוצות ירושלים. האירוע האחרון הוכיח כי החושך נמצא בצד השני".

צפו בטור המלא

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיקי סבר
מיקי סבר
7 חודשים לפני

אז למה לא מגישים עתירה לבגץ לקראת תפילות סוכות?

אורה שי
אורה שי
7 חודשים לפני

הרבה פסקי דין בלתי חוקיים. מה אנחנו יכולים לעשות נגד זה????

אוהד עיני
אוהד עיני
7 חודשים לפני

הקשבתי בקשב רב לדבריו של עו"ד זיו מאור. הגם שככלל עמדותיי קרובות לעמדותיו, אין אני יכול שלא להיות ביקורתי לנאמר. עו"ד מאור מדבר על פסק הדין שניתן בעניין התפילה בדיזינגוף בתל אביב. לדבריו פסק הדין אינו חוקי, שכן הוא מתבסס על חוק איסור הפליה, בו יש סעיף האוסר על קיום אירועים בהפרדה מגדרית. אך כאן ממשיך עו"ד מאור וטוען שבאותו סעיף יש חריג המתייחס ספציפית לאירועים שהמאפיין שלהם הוא פולחן דתי. וכאן הייתי חייב לבדוק את העובדות – חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000, אינו חוק ארוך, הוא כולל בסה"כ 14 סעיפים, אולם באף אחד מהסעיפים לא מופיעה המילה פולחן או דת או הטיות של מילים אלה. כך שלא ברור לי על מה עו"ד מאור מתבסס.
יתכן שהוא מתכוון לסעיף הבא: 3.ד) אין רואים הפליה לפי סעיף זה – 3) בקיומן של מסגרות נפרדות לגברים או לנשים, כאשר אי הפרדה תמנע מחלק מן הציבור את הספקת המוצר או השירות הציבורי, את הכניסה למקום הציבורי, או את מתן השירות במקום הציבורי, ובלבד שההפרדה היא מוצדקת, בהתחשב, בין השאר, באופיו של המוצר, השירות הציבורי או המקום הציבורי, במידת החיוניות שלו, בקיומה של חלופה סבירה לו, ובצורכי הציבור העלול להיפגע מן ההפרדה.
אך בקריאה של הסעיף ניתן לראות שכאשר יש אלטרנטיבה סבירה לאותו שירות ציבורי הרי שהפרדה מגדרית היא הפליה. אם כך, השאלה היא האם קיימת חלופה סבירה ולא החרגה של פולחן דתי, כפי שטען עו"ד מאור, שקיימת לכאורה בחוק.
חשוב, שכאשר אנחנו טוענים טענות הן תהיינה מבוססות, אחרת כל המגדל נופל בקלות. אם טעיתי במשהו אני מתנצל ואשמח אם יאירו את עיני.

אלי בי
אלי בי
7 חודשים לפני

החושך האמיתי הוא הלגיטימציה של האלימות והאנטישמיות. איך אפשר להסביר אחרת את השתיקה של ראשי המישטרה והפרקליטות , והוד מעלת כבודם מלא אולם?
מזעזע

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום