חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוי ארנפלד מנהלת המיזם "הכיסא הריק" מספרת על ליל הסדר המיוחד ביותר

ארנפלד מדברת על התחושות המורכבות בסדר שנעות בין שמחה לעצב, הכאב העמוק והצער שנפער אצל כל משפחה והחיבוק שעם ישראל נותן למשפחות

תגיות

שתפו :

 

את מיזם "הכיסא הריק" יזמה תהילה פרידמן לפני 20 שנה כחלק מעמותת "נאוה" אותה הקימה. העמותה תומכת במשפחות שכולות בצבא ובטרור, שכול אזרחי ואסונות. חוי ארנפלד היא יזמת חברתית, מנהלת שותפה של המיזם בהתנדבות. לפני עשרים שנה היה את הפיגוע במלון "פארק" שקרה בערב חג והפיגוע גרם להם להבין שיש קושי למשפחות עם ליל הסדר. עם השנים הם הבינו שיש צורך לעוד משפחות שמתמודדות עם שכול ואובדן ופתחו לכל מי שצריך.

היא אומרת "לא סתם הם בחרו לקרוא למיזם "כיסא ריק", כיוון שמשפחה שאיבדה אבא, אמא או ילד בעצם יש להם כיסא ריק. מישהו שהיה אמור למלא אותו והוא לעולם יהיה ריק". היא מוסיפה שברגע שיושבת משפחה ויש מישהו שחסר, יש כאב ועוצמות אחרות שאנחנו לא יכולים להבין אותם. אותה משפחה מתמודדת בניסיון לקיום שגרה, אבל מאוד קשה לעשות את זה בבית בהרכב הטבעי. גם יחד עם בני משפחה שמארחים אותם המציאות מורכבת. "או שהם שמחים מידי וזה "מה קורה" או שהם בוכים מידי. ואז ה"גיסה או החמה עמדה וטרחה והכינה את כל הסדר ואני הורסת לה את כל הסדר"".

היא אומרת שהם מזמינים את המשפחות להיות ביחד, באווירה תומכת ומחבקת. ליל הסדר מתנהל עם תחפושות לילדים, שירים, אווירה, מנחה ואפיקומנים מיוחדים. בהתייחס לאיך ילדיה מקבלים את ליל הסדר המיוחד הזה, היא אומרת שהילדים שלה נולדו לזה, עד הקורונה הם לא ידעו שיש ליל סדר אחר.

הסדר נע בין רגעים של כאב וקושי ויש לזה מקום, והמון רגעים של שמחה ועם ישראל חי. "זה העוצמות, זר לא יבין, מי שלא היה בסדר הזה לא יבין מה זה עוצמה, יש רגעים לא פשוטים". היא מוסיפה שמה שמייחד את הסדר, זאת התמיכה, הסדנאות וההרצאות. החיבוק והאווירה נותנים למשפחות יכולת לקבל כוחות. כי אחרי פסח הולך להיות יום הזיכרון וזאת תקופה לא פשוטה.

ליל הסדר מתקיים באמצעות אנשים טובים. במשך שנים הם הולכים עם אישה אחת מיוחדת, הגברת מירב סוברנו, מנכ"לית מלון לאונרדו נגב. כל מלון שהיא ניהלה הם הלכו אחריה. למרות ההנחה בעלויות עדיין העלויות של הסדר גבוהות, ומי שממן את העלויות הגבוהות זה עם ישראל. "המשפחות שלנו עוקבות אחרי הקמפיין הזה והן רואות איפה הן בתודעה של עם ישראל. כי בלעדי התרומה הזאת לא היה ניתן להוציא לפועל את ליל הסדר הזה. זה נותן למשפחות תחושה שעם ישראל זוכר אותו שעם ישראל תומך בו ויחד איתו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום