Search
Close this search box.

"זה היה מראה סוריאליסטי, מהמראות הכי קשים שאפשר לתאר"

עדות אחת מטלטלת של מפקד בכיר בצה״ל חושפת סימנים למחדל קשה. למרות הכל יש בו נחישות לתקוף ולנצח

תגיות

שתפו :

דובר צה"ל

מפקד אוגדת הצנחנים והקומנדו המובחרת 98 של צה״ל, תא״ל דן גולדפוס, מתאר השתלשלות דברים קשה ומטלטלת בניהול המלחמה בעזה בשעות הראשונות.


"ב-8 בבוקר בשבת הגעתי לחניון רעים למסיבה, לא יכול לתאר את המראה. זה אויב אכזר, הוא טבח אנשים במסיבה אחד אחרי השני. זו הייתה מסיבת טבח. הרג המוני של אזרחים, בתים שנשרפו על יושביהם. לוחמים נלחמו בחירוף נפש כדי להדוף את המחבלים, לחלץ את האזרחים ולשים את עצמם בקו הראשון. הלחימה הייתה קשה מאוד ובלתי מתפשרת – מול תחמושת מטענים, RPG, מקלעים, רימונים, עשרות ומאות מחבלים.
אימצתי לעצמי גזרה כדי שאוכל לייצר בלימה של האירוע. זה היה מראה סוריאליסטי, מהמראות הכי קשים שאפשר לתאר. המון מידע מאזרחים שקוראים לנו לבוא להציל אותם, ניהלתי הכל מהטלפון. הייתי בקשר ישיר עם מפקדי טייסות שאמרו לי נגיע לאן שצריך, ועם פיקוד דרום דיברתי דרך עוזר של קצין האג״ם. בתוך מחנה רעים יש קרבות במפקדת האוגדה. בשלב הזה אימצתי את מפקד סיירת גבעתי בנחל עוז, הוא הפך להיות קצין שלי ומג״ד תחתיי.פגשתי בדרך אנשים ויחידות – נותן חיבוק, הבאתי לך פלוגה, תסתדר ותלחם. הייתי בקשר עם מפקד אוגדה 99, נפגשתי איתו – חילקנו בינינו את הגזרה – אני מסעד צפונה, אתה מסעד דרומה.
נצטרך לשאול את עצמנו שאלות מאוד קשות על איך אנחנו כחלק מהצבא תפקדנו מול המחויבות שלנו למדינת ישראל. אנחנו עושים הכל כדי לא להתבוסס עכשיו בתמונת המצב הקשה של הפערים והבעיות, אנחנו חזקים מאוד ונערכים להמשך. אחר כך נסתכל על הדברים האלה. הייתה פה הפתעה קשה, איבדנו הרבה מאוד אזרחים, לוחמים ומפקדים".
לבסוף סיכם והכריז תא"ל גולדפוס: "חטפנו אגרוף בבטן, סגרנו את השכפ״ץ ועכשיו השתלטנו על קו המגע ואנחנו בהתקפה רבתי״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום