חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך תראה עזה ביום שאחרי? ד"ר מור אלטשולר ופרופ' אריה אלדד

מה צריכות להיות המטרות של ישראל בסיום המלחמה מול עזה? האם המחלוקות של העבר יחזרו? צפו בדיון בין ד"ר מור אלטשולר ופרופ' אריה אלדד

שתפו :

עוד לפני שהחל המהלך הקרקעי, הדיון הציבורי בישראל צופה אל "היום שאחרי". מה תעשה ישראל לאחר שתצליח להכניע את חמאס, מה יקרה ברצועת עזה לאחר המלחמה ובכלל, מה אמורות להיות המטרות של ישראל בסיומה של המערכה.

דעא"ש
יחיא סינואר. Attia Muhammed/Flash90

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר מור אלטשולר סבורה כי "כדי להשמיד כח צבאי צריך להשמיד בין 65 ל-70 אחוז מהיכולות שלו. בסוף המלחמה 70% מהחיילים של חמאס צריכים להיות  מתים ו70% מהציוד שלו צריך להיות מושמד".

פרופ' אריה אלדד מסכיר עם ד"ר אלטשולר אבל מדגיש: "זה רק השלב הראשון. כיון שחמאס הוא לא רק ארגון אלא גם תנועה דתית, ג׳יהאדיסטית, אז הכוחות שמניעים אותה ממשיכים לפעול ויש להם מאגר כח אדם גדול בעזה ולכן שלב מסוכן יותר מבחינתנו הוא שלב שבו חמאס יתמוטט ויהפוך להיות מחתרת. במקרה כזה הם יכולים להיות קטנים ועדיין לכפות מצב מלחמה קבוע מול ישראל".

"אני בא מבית של איש לח"י", מזכיר פרופ' אלדד, "ואם הם ירדו לדירות מסתור ויעקצו אותנו כל הזמן. כשאנחנו מסתכלים על יהודה ושומרון ההבדל הוא הנוכחות הישראלית והיכולת הישראלית להכנס לג'נין ורמאללה ול"כסח את הדשא". ביום שאחרי זה אנחנו צריכים לראות מציאות שצה"ל יכול להמשיך לתחזק את הפעילות נגד הטרור".

האם מחלוקות העבר אחרי המלחמה יחזרו או שהשתנינו?
צפו בדיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום