חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום לא היו שואלים אותו ״עשית צבא״?

לפני כחצי שנה הוא הותקף באוטובוס על ידי נוסעת חילונית שהניחה ״שלא עשה צבא״ - היום היא כבר לא היתה שואלת

שתפו :

שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

יונתן הירש, צעיר חרדי, הותקף מילולית ע"י נוסעת באוטובוס לפני חצי שנה כי נראה היה לה כחרדי שלא עושה צבא ולכן הרשתה לעצמה באווירת הימים ההם לקלל ולהסית.

"העובדה שאת שופטת אותי מול כל האוטובוס אם עשיתי צבא או לא – זה לא מקובל ולא בסדר בגלל שאני חובש כיפה", אמר הירש.

צפו בקטע:

 

היום יונתן הירש ניצב על מדים עם נשק וכיפה על ראשו אל מול חייליו:

"כאשר עם ישראל מאוחד, כאשר הלוחמים מאוחדים ומרגישים אחד את השני, הניצחון מובטח על האויב. כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם, להלחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם".

צפו בתיעוד המרגש:

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רחלי
רחלי
5 חודשים לפני

למה לא? רובם לא משרתים.

משה זוכמיר
משה זוכמיר
5 חודשים לפני
הגב ל  רחלי

אם תבררי בבקשה ממך, בנתוני הלמ״ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) ובנתוני מלש״ב (מועמדים לשירות בטחון) של משרד הבטחון, תגלי את העובדה הבאה:

אחוזי ההשתמטות (אי הופעה לשירות סדיר/מילואים, הימנעות מגיוס וכו׳) הגבוהים ביותר במדינת ישראל: אצל יהודים, חילונים, אשכנזים, מתל-אביב, הרצליה, רמת-השרון, הרצליה.

זה עומד על מעל 38% השתמטות. כלומר – כמעט 40% מהנוער הכשיר לשירות בין החילונים האשכנזזים – לא מתגייס כלל. אני לא כולל את אלו שמתגייסים בכאילו, עם הררי-פטורים ושירות מגוחך, ולא את העתודאים שבאים לעשות מקצוע על חשבון הצבא וכו׳ – רק את המשתמטים ממש – אלו שפשוט נעלמים ולא באים לצבא.

החרדים שאינם מתגייסים לצה״ל – פועלים על פי חוק, ועל פי החלטת ממשלה, לפטור אותם משירות עקב הקדשת חייהם ללימוד תורה. זה פטור שעומד בויכוח ציבורי נוקב – אגב, גם אצל החרדים עצמם, וגם שם – אין התמונה אחידה כלל ועיקר – אפילו ההגדרה ״מי זה חרדי״ מאד מאד מטושטשת, ובכל זאת, הם פטורים על פי חוק! הם אינם משתמטים בשום צורה ואופן. בדיוק כמו ספורטאים מצטיינים, או מוסיקאים מצטיינים, או רחמנא-ללצלן דוגמניות-על, שהצבא מוותר על שירותם כדי לא לפגוע בקריירה הנוסקת שלהם. ולא פשוט בכלל לקבוע מדוע לימוד תורה בארץ ישראל נחשב פחות מקריירת דוגמנות או קפיצה במוט.

בכל מקרה – ״החרדים״ עד כמה שבכלל אפשר להגדיר את הקבוצה הזו (במובן הכללי ביותר, מדובר באנשים ש״חרדים על דבר השם״ – אנשים שחיים על פי ההלכה עומדים אצלם במקום הראשון (וגם השני והשלישי) וכל השאר בעדיפות נמוכה יותר) כן עובדים, וכן מתגייסים – גם אם בדרכים קצת שונות, וכן תומכים בקהילה ובמדינה תמיכה אזרחית – פעמים רבות הרבה הרבה מעבר לתושבים שאינם חרדים.

הדעה המטופשת והריקה מתוכן על ״החרדים האלה״ איננה יותר מאשר קיא מצחין של קומוניסטים קיבוצניקים אנטי-דתיים מלפני מאה ועשרים שנה – קבוצה מתפוררת, נחשלת, שכל היישובים שלה הפכו להיות בועות נדל״ן, וכל ה״סוציאליזם״ שלה הומר בנהנתנות וצבירת נכסים, וכל תרומתה למדינת ישראל טבעה מזמן מזמן בתוך הנזק העצום (כלכלי, מדיני ואחר) שהם גרמו לשאר אזרחי ישראל ב 75 השנים האחרונות. יותר טוב שתיגמלי מהדעה הזו, כי היא בעיקר מעליבה אותך ואת הקשר שלך למציאות.

משה זוכמיר
משה זוכמיר
5 חודשים לפני
הגב ל  רחלי

הנה, למקרה שאת צריכה בר-סמכא בעניין. תת אלוף דני ון-בירן, שהיה קצין מילואים ראשי בצה״ל.
https://t.me/tovnews/2025

רחלי
רחלי
5 חודשים לפני

הכל טוב ויפה. רק בשביל האמת. אשמח לטעות אבל כמה אחוז של חרדים גילו רצון לשרת בצבא, כמה?

שמעון
שמעון
3 חודשים לפני
הגב ל  רחלי

כל זקא הם חרדים ודתיים איזה עבודה מצויינת ושאף אחר לא מסוגל לעשות וגם יש בשיריון וכל חייל הגיע הזמן שכל המבלבלי מוח ובעלי אצבע יפסיקו עם השטויות האלו

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום