חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עומדים לפני פרויקט פינוי בינוי? עו"ד שאול אטיאס עם הטיפים איך לא ליפול בפח

כדי לא להגיע למצב שבו פרויקט פינוי בינוי נתקע באמצע יש להכיר היטב את החוקים הנוגעים להסכם עם היזם. מה עושים אם הדיירים כבר פונו מדירותיהם?

שתפו :

פלאש 90

עו"ד שאול אטיאס, מומחה בפינוי ובינוי, אינו מאמין במצב של "פרויקט תקוע", אלא סבור כי לכל מצב יש פתרון. לשם כך, יש להכיר את החוק בנושא ואם לא התקיימו התנאים אליהם מחויב היזם, ניתן לבטל את ההסכם.

אחד מהתנאים קובע מהן הערבויות הנדרשות. הערבות הראשונית היא זו של שווי הדירה העתידית של הדייר. עורכי דין רבים אינם מקפידים על הסוגייה לפיה הערבות כוללת את המע"מ על ערך הדירה, ומדובר בסכום לא מבוטל.

Photo by Yossi Zamir/Flash90

ערבות נוספת היא ערבות להליכים משפטיים נגד היזם שניתנת מצידו כדי שהדיירים יוכלו לתבוע אותו במידה שלא יעמוד בהסכם, כך שאין צורך לגבות מהם כסף על כך.

כיצד ניתן להיפטר מיזם כושל?

תלוי בסעיפי הקיפוח שעליהם חתמו הדיירים בהסכם. על כל פנים, אם הדיירים כבר פונו לדירות זמניות – הם עושים זאת על חשבון היזם והערבות הבנקאית, בהתאם לשלב אליו הגיע הפרויקט.

לסיום, עושה עו"ד אטיאס סדר בנוגע לנושא החתימות ומסביר כי נכון להיום, 66% מבעלי הדירות מספיקים כדי להתקדם בפרויקט. במצב כזה דיירים שלא חתמו יכולים להחשב כדיירים סרבנים וזאת במידה שסירובם לא ייחשב אמיתי. אוֹ-אָז הם חשופים לתביעת נזיקין.

צפו בראיון המלא

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור
https://bit.ly/ZMedicAirTov

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום