Search
Close this search box.

פרופ׳ אסף מידני ממשיך להאמין במדינה פלסטינית

פרופ' אסף מידני מבין שחזון שתי המדינות שבק חיים בעקבות הטבח הנורא ובכל זאת הוא מקווה ומאמין שבסופו של דבר יהיה הסדר מדיני מול הערבים

תגיות

שתפו :

פלאש 90

בתחילת הראיון נשאל פרופ' אסף מידני, מומחה לממשל ומשפט ציבורי באקדמית ת"א יפו, מה דעתו על האפשרות של הגירה מרצון לתושבי עזה הערבים.

פרופ' מידני השיב, "אני בעד ובלבד שהדברים האלו יהיו על השולחן, יהיו באופן שקוף, וישקפו איזשהו הסדר מדיני שיהפוך את הנושא הזה כך שיהיה ברור שאין מדובר בגירוש אלא בפתרון הומניטרי. אני לא רואה בשנים הקרובות תקומה לעזה משום שאנו חייבים למוטט את החמאס עד פתחת רפיח כולל כל המנהרות".

פרופ' מידני מוכן לקבל פתרונות שונים לאוכלוסיה הערבית בעזה ובלבד שיהיו חלק מפתרון מדיני מוסכם, "מצרים אומרת שהיא מוכנה לקבל אליה כמה מאות אלפים. אין שום בעיה. רק שכל הפתרונות האלה אינם מונחים על השולחן בצורה מדינית ומן הראוי שיוצגו על השולחן מדינית. אני לא שולל להציע לאוכלוסיה בעזה את האופציה לעבור ליהודה ושומרון".

מידני אינו שולל גם התיישבות יהודית בחלק הצפוני של עזה ופחות בדרומה. מבחינתו אפשר גם לדבר על חילופי שטחים כמו בתכנית טראמפ. הכל בסדר כל עוד הדברים יוצגו וייסגרו מדינית.

בין השורות יש לומר כי התניית כל הסדר חדש בעזה בהסכמה מדינית בינלאומית או הסכמה עם הערבים היא כמו למנוע מישראל את האפשרות לעצב את חבל עזה החדש לפי הבנתה. נראה כי על אף קריסת הקונספציה השמאלנית, קונספציית אוסלו, ברעש גדול מחריד ואכזרי עד מאוד, יש לא מעט שמאלנים מלומדים ומכילים שאינם זונחים את הקונספציה ומתייחסים אליה כמעט כתפיסה דתית.

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום