חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מצא מודאג: ארה"ב לא רואה במלחמה איום אלא הזדמנות

המזרחן ד"ר דורון מצא מסביר אילו אילוצים מפחיתים ממינון האגרסיביות בלחימה ומבהיר כי חמאס אינו מהווה רק איום מקומי: "חמאס מתכנן להיות אש"ף של שנות ה-70"

שתפו :

פלאש 90

"לשטח את עזה" הפך לביטוי שגור מאז ה-7 באוקטובר. אז למה במקרים מסוימים חיילים עדיין מסתכנים בכניסה למבנים במקום להפציץ אותם מהאוויר?

ד"ר דורון מצא, מזרחן ובכיר בשב"כ לשעבר, מסביר שצה"ל נזהר כדי לא לפגוע בחטופים, במיוחד באיזורים כמו ח'אן יונס וסג'עייה בהם כנראה נמצאים חלקם. בנוסף, פירוק החמאס אינו יכול להיעשות רק מהאוויר אלא מצריך כניסה קרקעית. גם ללחץ האמריקאי יש בכך חלק: "אנחנו לא מנהלים את המלחמה הזו בחופשיות", מזכיר ד"ר מצא, "יד אחת קשורה לנו מאחור".

צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90

בהקשר זה הוא מצר על ההאטה באגרסיביות הלחימה ואומר כי "יש משמעות ליצירת הרס – אנחנו צריכים לייצר את הנכבה של 2023".

כמו כן, הוא חושש כי ארה"ב אינה רואה עוד במלחמה איום אלא הזדמנות לחזור לאסטרטגיה הבסיסית של ממשל ביידן – הסכמיות ודיפלומטיה מול איראן וחיזבאללה, וחמור יותר – להשחיל מחדש את הסוגיה הפלסטינית שנדחקה הודות להסכמי אברהם.

עוד מתייחס ד"ר מצא ליעד המדיני של מיטוט החמאס ומבהיר כי אנו נלחמים מול יצור בן כלאיים – בין צבא לארגון טרור. ככל שהלחימה גוברת חמאס נדחף יותר להגדרתו כישות טרור, מה שמאתגר יותר את שבירתו. גם מטרת השמדתו דורשת בירור מעמיק לאור העובדה שבשנתיים וחצי האחרונות חמאס הפך מישות מקומית לישות רחבה – תפיסתית וגאוגרפית – "חמאס מתכנן להיות אש"ף של שנות ה-70!"

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום