חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי: "אם לא נתנהג יפה ארה"ב לא תתן לנו ארוחת צהריים"

מדוע ישראל לא יודעת להתנהג בעורמה, מדוע אנחנו תלויים בארה"ב ומהן האלטרנטיבות? נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי בראיון לאלעזר שטורם

שתפו :

פלאש 90

מאז שהחלה המלחמה עצרה ישראל אלפי מחבלי פלסטינים ביהודה שומרון ועזה מה שעלול להביא בקרוב למצוקת מקום כליאה עבורם. נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי לא מתרגש ומשוכנע שמדינת ישראל תדע למצוא את הפתרונות למצב הזה כמו שידעה בעבר: "מה עשינו כשהיינו בתקופת המסתננים? מהר הקימו מחנות אוהלים ופתרו את הבעיה. אנחנו טובים באילתורים ויפתרו את זה. והם גם יבינו שנגמרו התנאים הטובים של ה"על האש" והטלוויזיות, המקלחות והמקררים. אז לא עדיף כבר אוהל?"

הרוצח של רנה שנרב הי"ד בהקראת כתב האישום. צילום: פלאש 90

יחזקאלי מציין כי ישראל לא יודעת או רוצה להתנהג יותר בקשיחות עם האסירים שהיא מחזיקה: "אנחנו עושים פרצוף של מדינה מתוקנת אפשר להכניס יותר עורמה ותחבולה, ליצור משברים עם הצלב האדום, למנוע ביקורים, אפשר לעשות כל מיני דברים אבל אנחנו אמריקניים – אין עורמה, אין תחבולה, אין משברים והכל על מי מנוחות. השחקן היחיד האחרון היה אריק שרון ואחריו אני לא רואה מי עוד משתמש בעורמה ותחבולה אבל דברים עולים ויורדים ואולי יגיעו בעתיד אנשים מורכבים יותר בהנהגה".

חלק מהסיבות שמונה יחזקאלי לקיבעון המחשבתי של ישראל היא התלות באמריקנים: ״בעשרים השנים האחרונות אנחנו ניתקנו את היכולת שלנו להיות מגוונים ולשמור על עצמאות. הקטנו את הצבא ויצרנו תלות מיוחדת באמריקניים. את כל הנשק קונים מאמריקה, גם כיפת ברזל משם והם נותנים לך כשאתה מתנהג יפה וכשאתה מתנהג לא יפה אתה לא מקבל ארוחת צהריים״.

 

מה האלטרנטיבה לשותפות אחרות על פני ארה״ב?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
4 חודשים לפני

תגידו תודה לכל המומחים הצאיים ובראשם מבני גנץ ועד אהוד ברח

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום