חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכיר באמ"ן לשעבר מעריך: "אנחנו יודעים איפה החטופים נמצאים"

איך תיראה תמונת הניצחון והאם זה קשור לחיסול ההנהגה הבכירה של חמאס? אל"מ במיל' רונן כהן מסביר מהם הקשיים בהשגת מודיעין בזמן מלחמה

שתפו :

פלאש 90
צבי יחזקאלי
יחיא סינואר. Attia Muhammed/Flash90

 

 

 

 

 

 

 

הרגילו אותנו לחשוב שרמת המודיעין שלנו כל כך גבוהה שאנחנו יכולים לדעת איפה נמצא בכל רגע נתון המבוקש שאנחנו מחפשים, באיזו קומה, באיזה רובע ואנחנו יודעים להגיע אליו. יותר מזה, אם הילדים שלו סביבו אנחנו יודעים מתי הם לא לידו ומתי בדיוק נכון לתקוף. עולה השאלה מדוע אנחנו לא מצליחים להגיע לרמת המודיעין הזו גם כשאנחנו מחפשים את החטופים?

אל"מ במיל' רונן כהן, לשעבר ראש זירת טרור וסגן ראש חטיבת מחקר באמ"ן, מנסה להסביר לאורנה ישר את הקשיים: "הדבר הזה נכון במצבי שגרה, גם בלבנון וגם בעזה וברוב המקומות שבהם צה"ל, אמ"ן, השב"כ והמוסד ניהלו את פעילות השגרה. ברגע שארגון נכנס למלחמה, איכות המודיעין יורדת בצורה משמעותית כי הוא שומר על עצמו, הוא פחות מדבר, הוא פחות משתמש באמצעים שהוא השתמש בעבר אז היכולת של המודיעין יורדת, והציד הופך להיות מאוד מאתגר. במלחמת לבנון השניה אפשר היה להגיע אפילו לנסראללה אבל אחרי יום או יומיים זה היה כמעט בלתי אפשרי.

האירוע הזה שונה, אומר כהן ומעריך "אני חושב שאנחנו יודעים איפה הם. זה פחות מודיעיני אלא יותר עניין שחוששים לחייהם של החטופים. אני חושב שיש הבדל עצום מאז תחילת המלחמה כשהחטופים היו מפוזרים בכמה מקומות. אני מעריך בזהירות שהחטופים נמצאים כמעטפת הגנה סביב הנהגת החמאס. איפשהו בתווך התת קרקעי בחאן יונס, וגם אם ניתן להגיע מדובר בסכנה לחייהם".

איך תיראה תמונת הניצחון והאם זה קשור לחיסול ההנהגה הבכירה של חמאס?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חייל אלמוני
חייל אלמוני
4 חודשים לפני

עניין של זמן.
לא לחדול. הפעם הזמן הוא לטובתנו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום