חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחיזבאללה ביטלו את החופשות של הלוחמים כדי להיערך למלחמה בישראל. כדאי שנקדים מתקפה

במשך שנה וחצי נערך משא ומתן חשאי בין ישראל ללבנון על מאגרי הגז, מהרגע שלפיד הפך לראש ממשלה בוטלו החופשות של פעילי חיזבאללה ורוחות מלחמה החלו לנשוב

שתפו :

play-rounded-fill

בחשאי, בפגישות סודיות ללא תיעוד, נרקם הסכם על מאגרי הגז והגבול הימי שבין ישראל ללבנון. נפגשנו עם המזרחן ואושיית הרשת ד"ר אדי כהן, יליד לבנון, כדי להבין טוב יותר את טיב היחסים בין ישראל ללבנון, ומה הוא סבור שעומד לקרות.

כהן מקדים ומספר על המעמד יוצא הדופן אותו רכש בקרב מאות אלפי צופים ערביים. "העולם הערבי אינו כפי שהיה בשנות ה60 וה70. כיום יש דור חדש של צעירים שרוצים לדעת מי הם היהודים ומהי יהדות, היהודים גרו בארצות ערב מלבנון עד לוד ותימן, ומעניין אותם לשמוע מה הם עשו בארצם ומדוע עזבו. יש להם תהיות רבות והם מעוניינים לשמוע גם את הזווית הישראלית", מספר כהן ומוסיף כי יש לו כחצי מיליון עוקבים ערביים שניזונים בעיקר ממנו.

בעולם הסוציולוגיה והמזרחנות רווח הביטוי "יהודים ערביים", כהן מאמץ את הכינוי בחום. "כך יהודי כמוני שנולד בביירות בירת לבנון, בן להורים שנולדו גם הם בלבנון – אלו יהודים ערביים לכל דבר, שדוברים את השפה הערבית בלבד, גרים במדינה ערבית ושייכים לליגה הערבית מבחינה פוליטית וגאוגרפית".

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%98%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%aa-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%99%d7%9d/

ממשלת ישראל מקדמת כבר למעלה משנה הסכם סודי עם לבנון על הגבול הימי ומאגרי הגז שבו. על הפרק לא רק מיליונים של דולרים, אלא גם שאלות של ריבונות בתחום הימי. כהן, סבור שיש צדק בטענות לבנון, וכך הוא אומר: "יש במזרח התיכון בגבול הימי מאגר גז משותף לנו וללבנונים. הם רוצים סוג של פיצוי. הם אומרים בצדק, שהוא שייך גם להם והם רוצים פיצוי על המאגר שבשליטתנו. כבר שנה וחצי מתקיים משא ומתן בין הלבנונים לקצינים ישראלים, בתיווך אמריקאי".

לטענתו המשא ומתן הופסק וחזר, וקיבל תאוצה ברגע שלפיד נכנס לתפקיד ראש הממשלה. "ברגע שהממשלה התחלפה, מבחינת נסראללה התנאים השתנו. ביום שבו לפיד נכנס לתפקיד הוא שלח כַּטְבָּ"ם אחד (כלי טיס בלתי מאויש). כמה ימים אחר כך הוא שלח 3 כטב"מים, ועדיין לא הגבנו. שבועיים אחר-כך התחילו האיומים לפתיחה במלחמה. החיזבאללה ביטל את החופשות לפעילים שלו, יש כוננות צבאית של הצבא הלבנוני, אולם בתקשורת הישראלית דממה. אין שום אזכור של זה למרות שפרסמתי זאת בערוץ שלי". לדבריו, הוא לא יודע לחזות אם תפרוץ מלחמה, אך כמזרחן ברור לו שנסראללה רוצה להפעיל לחץ פסיכולוגי, כדי לקדם את הסכם מידי, והוא גם יהיה המרוויח הגדול מהסכם שכזה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה מוריס אדרי
משה מוריס אדרי
1 שנה לפני

כתבה מקצועית עם נקודות לחשיבה מחודשת מות תגובות בזמן אמת מול החיזבלונים הארורים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום