חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הלואי ונהפוך להיות הונגריה, אולי נהיה סוף סוף דמוקרטיה"

תמיר ורצברגר הוא מנהל יחסי החוץ של הליגה לפעולה והגנה ומתגורר כבר מספר שנים בהונגריה. בראיון לאורנה ישר הוא מציג את העובדות שמתעמתות עם הטענה שאם הרפורמה של לוין תעבור, אנחנו "נהפוך להונגריה"

שתפו :

ההפגנות נגד הרפורמה. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

מאז פורסמה הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין, מתרבות הקריאות בהפגנות וברשתות החברתיות "שלא נהפוך להונגריה".

 

תמיר ורצברגר, מנהל יחסי החוץ של הליגה לפעולה והגנה ומי שמתגורר כבר מספר שנים בהונגריה, מסביר שכל התדמית הרעה של הונגריה מבחינה דמוקרטית לא קשורה בכלל לעובדות אלא נראטיב שמיסדו המדינות הדומיננטיות באיחוד האירופי ובישראל אימצו בשמחה: "בעידן של נראטיבים הונגריה מצטיירת כרעה האולטימטיבית. זה מתבסס על נראטיב אירופאי שאנחנו אימצנו. ברגע שהונגריה נעמדה על הרגליים האחוריות שלה ואמרה ״לא״ לגרמניה ולצרפת, הונגריה הפכה להיות הרעה. היום המוסלמים במדינה הם מיעוט שבמיעוט ועל זה הפכו את הונגריה לשק אגרוף".

 

מבחינת מערכת המשפט מבהיר ורצברגר: "ב-2011 ויקטור אורבן העביר את החוקה ההונגרית כתחליף לחוקה הקומוניסטית מ-1949. כלומר, הונגריה הייתה המדינה האחרונה בגוש הסובייטי שאימצה חוקה דמוקרטית. אז השמאל הישראלי מתרעם על זה? הלואי ונהפוך להיות הונגריה, אולי נהיה סוף סוף דמוקרטיה".

 

ורצברגר שופך אור על מיקומה של הונגריה במדד הדמוקרטיה העולמי ובתקשורת החופשית במדינה שנמצא במקום הרבה טוב יותר מאשר ישראל.

 

צפו בראיון של אורנה ישר עם ורצברגר באולפן ערוץ TOV

"הח"כים הערבים הם המסיתים מספר אחת" – התכנית הבטחונית

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום