חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנשים בחרו בקואליציה הזו כדי שתממש את הרפורמה

נדב שטראוכלר, יועצו לשעבר של נתניהו, עונה בתכנית "שובר שורות" עם גילי כהן, על השאלה האם אנו בדרך לפתרון המחלוקת 

שתפו :

אבשלום ששוני, פלאש 90

נדב שטראוכלר מסביר שאנו בעיצומו של משא ומתן. מערכת המשפט בלמה לאורך השנים את ממשלות הימין ממימוש מדיניותן, אך הממשלה הנוכחית בוחרת לקטוע את התופעה ו״להזיז את הגבינה״ לשחקנים חזקים מאוד שעלו מאז מהפכת אהרון ברק ב-20 השנים האחרונות. התגובה לכך היא התנגדות עזה מצד אלו שאינם רוצים לוותר על ההשפעה ומדובר בהתנגשות על סוגיה מהותית.

לדעת שטראוכלר שינוי בהחלט יהיה, אך לא בדיוק על פי ההצעה הנוכחית, אלא יתקיים לאחר הדברות ושיח בין הצדדים. עם זאת, הוא מדגיש כי עצם ההכרה וההבנה של כלל המערכות – כולל בנאום הנשיא – שהאירוע כבר קרה, הוא נצחון לממשלה.

לממשלות קודמות באו בטענות ש"אתן לא זזות", והפעם באים בטענות לממשלה מדוע היא זזה כל כך מהר. לדברי שטראוכלר, הבחירה בממשלה באה מתוך מודעות לשינויים המבוקשים על ידה, ולכן לטעון ש"לא ידענו" – זה דבר תלוש מהמציאות.
עוד הוא מבהיר שלצד החלש – האופוזיציה – יש כלים דמוקרטיים לבטא את עצמו, אך התנהלותו בוועדת חוקה הראתה שימוש באמצעים פומפוזיים בלבד.

שטראוכלר שב ומדגיש כי יתבצע שינוי – בכלים דמוקרטיים ובאופן מסודר – "אנחנו לא הונגריה ולא פולין". הויכוח בימין, אם כן, הוא אינו על ה"מה" אלא על ה"איך". הנשיא ייצר הזדמנות בנאומו לייצר את ה"איך" בצורה טובה יותר שתהיה מוסכמת על שני הצדדים.
שטראוכלר מסיים בנימה אופטימית ואומר שאמנם החיכוך כואב כרגע אך בטווח הרחוק יביא לחברה מאוזנת ובריאה יותר.

צפו בראיון המלא

"בנאום הנשיא אין בקשת הדברות אלא הדברה" 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף סיטנר
יוסף סיטנר
1 שנה לפני

ההסטוריה חוזרת ממש כמו בעבר יהודים פגעו ביהודים אחרים והלשינו לאויבים ממש כמו במצרים רק שם לקח 86 שנה של יסורים נקוה הפעם שיהיה 86 שניות ויבוא הגואל

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום