Search
Close this search box.

הצעת השרה סילמן עלולה לגרום לחשבון חשמל בהיקף של 8,000 ש"ח

פרופ' יוני דובי מהמחלקה לכימיה באונ' בן גוריון על תוכניות האנרגיה של הממסד הסביבתי: "מדובר בהרפתקה מסוכנת וחסרת אחריות - על חשבון הביטחון של כולנו"

תגיות

שתפו :

Photo by Nati Shohat/Flash90     

בישיבת הממשלה התקבלה החלטה על הקמת תחנות כח חדשות מבוססות גז. מי שמבקרת את ההחלטה הזו – היא דווקא מתוך הממשלה עצמה – השרה להגנת הסביבה עידית סילמן.

לדברי פרופ' יוני דובי, מדובר בהחלטה "טובה וחשובה מאוד" לנוכח גידול האוכלוסיה והכלכלה בישראל: גז טבעי עדיף בהרבה מהחלופה היחידה שקיימת כרגע – פחם.

הטענה של השרה סילמן הייתה שכך יתקבע מעמד הגז כמקור אנרגיה, ועדיף במקום זאת לבנות מערכות שמספקות חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת, כמו פאנלים סולאריים.

פרופ' יוני דובי מתנגד לטענה ומבהיר כי פאנלים סולאריים אינם יכולים להוות תחליף יציב, אמין וזול: "אי אפשר להחליף בכמה שנים מוצר שמספק 80% מהחשמל (דלקים מאובנים) במוצר שמספק בקושי 8% – זו אמירה מאוד קיצונית ולא מבוססת".

ומה באשר למדינות בעולם שיישמו את מדיניות השרה סילמן?

קליפורניה – שהייתה אחת המדינות העשירות בארה"ב – סובלת מהפסקות חשמל יזומות ומהגירה שלילית עקב מחירי החשמל שעלו פי חמישה. האבסורד הוא שמדינת קליפורניה מסבסדת את המכוניות החשמליות של "טסלה" ובכך למעשה לוקחת כסף מהעניים ונותנת לעשירים.

גרמניה השקיעה מעל טריליון יורו כדי לעבור להפקת חשמל מבוסס רוח – מה שהעלה את מחירי החשמל פי 10 עד 12.

לעומת מדינות אלו שמחוברות לרשתות חשמל ענקיות של מדינות סמוכות – ישראל איננה מחוברת לאף אחת – אם מחירי החשמל כאן יעלו בצורה חסרת אחריות – זה יהיה אסון לאומי, והפסקות חשמל – יהוו אסון בטחוני.

אלו מדינות כבר התפקחו מהתוכניות הירוקות?

צפו בראיון המלא לעו"ד זיו מאור

 

 

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
לפחות תציינו
לפחות תציינו
1 שנה לפני

ממש מצאתם את הדוקטור הנכון

יוני דובי
יוני דובי
1 שנה לפני

רק רוצה לתקן נתון שנתתי בשיחה ואינו עדכני: מחירי החשמל בגרמניה ירדן חזרה מהפיק (שבו הם אכן היו פי עשרה מהמחיר מלפני עשור) וכעת הם רק פי ארבעה או חמישה (קצת תל י איך סופרים). חשוב לתקן את הטעות, אבל המשמעות של המספרים היא עדיין מדהימה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום