חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אריה אלדד על שביתת הרופאים: "לא הייתי מוסר את הבריאות שלי בידי הרופאים האלה"

אחרי מחאות הטייסים וההייטק, הגיע תורם של הרופאים לשבות - והפעם לא בגלל תנאי השכר והעבודה - אלא כצעד פוליטי שמסכן את החולים שלהם

שתפו :

Photo by David Cohen/Flash90     

פרופ' אריה אלדד, רופא ועיתונאי, סבור שאנו נמצאים בעיצומם של חילופי דורות. ראינו את זה בהתיישבות, כשהדור של בוני הארץ מהציונות הסוציאליסטית הפסיק להקים יישובים, ובדיוק אז ניצת המנוע של הציונות הדתית – שממשיך לצבור תאוצה כעת.

בהתייחסות לשביתת הרופאים בתגובה לחקיקת עילת הסבירות, אומר פרופ' אלדד כי הוא סבור שלרופא אסור לשבות גם בענייני משכורת ותנאי העבודה, "אסור לרופא לקחת את החולים שלו כבני ערובה".

 

למרות שהרופאים ניסו להרגיע שלא יפגעו בחדרי הניתוח והמיון, אלא "רק" במקרים פשוטים כמו בדיקות CT ו-MRI, פרופ' אלדד מבהיר כי מי שכבר ממתין חצי שנה לבדיקות הללו ונאלץ כעת לחכות חודשים נוספים – עלול להגיע למצב חמור.

"אלה שאומרים שהם רק פוגעים בפעולות אַמְבּוּלָטוֹריות – לא ממש מודאגים מהאפשרות שבצעד הפוליטי שהם נוקטים היום, הם מקריבים בדרך את החולים שלהם", אומר פרופ' אלדד ומוסיף: "לא הייתי מוסר את הבריאות שלי בידי הרופאים האלה".

ההסתדרות הרפואית פרסמה מסמך המפרט תחומים רפואיים שעלולים ,לטענתה, להפגע אנושות מצמצום עילת הסבירות. פרופ' אלדד מבהיר שמדובר ב"הבל הבלים", וכי כל משפטן שנה א' שהיה רואה את הדברים היה לועג להם.

מהי תגובתו לחששות בנוגע לסל הבריאות?

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
9 חודשים לפני

לא מוכן לעשות דבר למען משטר כזה.

יוסף
יוסף
9 חודשים לפני

זה בגלל שאין שיניים בחוק וכל אחד כטוב בעיניו יעשה אם יתחילו לשלם מכיסם על רשלנות ופגיעה בחולים ידברו אחרת

ישראל
ישראל
9 חודשים לפני

נעשה כאן בירור. מעכשיו אנחנו יודעים שכל רופא שלא השתתף בשביתה, הוא רופא הגון שרואה את טובת המטופלים מול עיניו. וכל מי שהשתתף בשביתה אי אפשר באמת לסמוך עליו ולא כדאי לתת לו לטפל בנו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום