חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחה ללוחמה פסיכולוגית: "אנחנו צריכים לדאוג שלוחמי האויב יידעו איך להיכנע"

המומחה ללוחמה פסיכולוגית ד"ר רון שלייפר מסביר מהי התמצית של עבודתו וכיצד כל אחד יכול לתרום במלחמה הזו

במקביל להכנות של צה"ל לכניסה קרקעית לעזה וניהול לחימה עם חיזבאללה בגבול הצפון, מדינת ישראל עומדת בפני מערכה הסברתית בתקשורת הבינלאומית ומול תחום הלוחמה הפסיכולוגית שבו היא צריכה להשיב מלחמה לא פחות.

ראש מרכז אריאל לתקשורת וביטחון ומומחה ללוחמה פסיכולוגית, ד"ר רון שלייפר מסביר בקיצור את המטרה של הלוחמה הפסיכלוגית מול האויב: "בתמצית אנחנו עוסקים בלוחמה פסיכולוגית. איך עושים את הלוחמים שלנו פטריוטים ומלוחמי האויב פציפיסטים. בהרחבה אנחנו צריכים לדאוג שלוחמי האויב יידעו איך להכנע, להראות להם שלא כדאי להם להלחם, שהם לא צודקים, להוריד להם את המוראל ולהנחות אותם מהן הדרכים הטובות ביותר להכנע, להוריד להם חששות לפני הכניסה".

"יש שלבים שונים בלוחמה הפסיכולוגית לפני, תוך כדי ואחרי הלחימה", מפרט ד"ר שלייפר, "כרגע אנחנו בשלב השני של הלחימה, מצבנו, מבחינה אסטרטגית הדפנו את ההתקפה של חמאס, הם התכוננו אליה הרבה מאוד זמן. זה היה אמור להיות מתואם עם חיזבאללה רק מסיבת הטבע קלקלה להם את החשבונות וכל הקונספציה של כיבוש ישראל לא עבדה כי החמאס לא עמדו בפיתוי. הם גם לא העריכו נכון את החוסן החברתי והמדינתי שלנו: הם בחרו את הטיימינג אחרי כל המחאות והפילוגים אבל נתקלו בחומת האלתור המופלאה של ישראל שהצילה אותנו במלחמת יום כיפור וגם במלחמת שמחת תורה".

על הקמפיינים נגד ישראל בתקשורת הבינלאומית הוא מסביר: "הקמפיין האנטי ישראלי הוא בן עשרות שנים והוא מגיע בגלים. הם דואגים לתדלק את הגל הזה, לעשות דמוניזציה בישראל, לדאוג שיגונה בקהילה הבינלאומית. הם גם מנסים לשכנע את החברה הישראלית שזה פועל לרעתה במעבר מנכס לנטל. נניח במילים כמו 'אתם חושבים ששהייה ביו"ש זה נכס? לא זה נטל".

האם ישראל נוקטת בימים אלו במלחמה פסיכולוגית?
האם האזרח הרגיל יכול לתרום במלחמה הזו?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מבין
מבין
11 חודשים לפני

התבלבלת במלחמה
אנחנו רוצים להרוג אותם אחד אחד..ולא לכלוא אותם

כתבות נוספות

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום