חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברקע החלטת בית המשפט: שלושה יהודים השתחוו היום בהר הבית

הבוקר בהר הבית: תדריך המשטרה לעולים שונה, ויהודי אחד עוכב לאחר שהשתחווה

בתיעוד מהבוקר (ב') של רועי זאגא מדריך "בידינו-למען הר הבית" עולה כי החלטת בית המשפט אתמול מקבלת כבר ביטוי בשטח. בתדריך היום נראה קצין המשטרה נבוך ואומר "כמובן שאסור לעשות שום דבר..", הקצין התקשה וחברו עזר לו לסיים את המשפט "..שעלול להפר את הסדר הציבורי". ואילו אתמול אותו קצין אמר כך "אסור לעשות שום פולחן דתי, אסור לעלות עם תשמישי קדושה".

[vplayer id='17856']

צילום: "בידינו- למען הר הבית".

יחד עם שינוי התדריך, שלושה יהודים הצליחו להשתחוות בהר הבית. רק אחד מהם עוכב לחקירה, כנראה בעקבות כך שהשתחווה בדרום ההר, קרוב למסגד. הוא הוצא מההר כי "יש חשש להפרת הסדר הציבורי". לאחרים לא נאמר דבר.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%97%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%93%d7%90%d7%9f-%d7%91%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa/

אירועים אלה באים לאחר החלטת בית משפט השלום אתמול. שופט בית המשפט השלום בירושלים, ציון סהראי הורה על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו "שמע ישראל" בשטח הר הבית. בהחלטתו קבע השופט כי "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת "שמע ישראל", בנסיבות התיק שבפני, מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום".

תום ניסני, יו"ר ארגון "בידינו-למען הר הבית", נתן את הפרשנות שלו לאירועים ואמר כי "המשטרה מנסה לצאת בסדר מכל הצדדים, מצד אחד שינו את התדריך ומאפשרים להשתחוות באיזורים מסוימים, מצד שני מתאמצים לשמור על מה שהיה עד כה שלא חלילה יגידו שהשתנה הסטטוס קוו". ניסני מוסיף כי "כמו בארץ, אין משהו מוחלט, אין הוראה וביצוע. הכל פה זה ניסוי וטעייה. יהיו חלק שיתעלמו ויהיו חלק שלא יתעלמו. ובסוף נצליח וזה כל פעם מתקדם קצת".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלי
אלי
2 שנים לפני

מאוד משמח שסוף סוף גם יתחשבו ביהודים במדינת היהודים.

יהודי
יהודי
2 שנים לפני

למה לא מבינים שחילוני ממשפחה שמאלנית בתוך ארגוני הר הבית שמחבל בתפילות יהודיות הוא שמפניה שתול של השמאל

כתבות נוספות

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום