ד”ר אדי כהן: “האיראנים מתונים?! טראמפ בגד בישראל, אני לא מבין באיזה יקום אני נמצא”

ד"ר אדי כהן מציג ניתוח ביקורתי ומדאיג על המצב בלבנון ועל השינויים הגיאופוליטיים באזור, וטוען שכל צעד של נסיגה עלול להוביל לאבדן התעה לטווח הארוך

ד”ר אדי כהן מציג ניתוח ביקורתי ומדאיג על המצב בלבנון ועל השינויים הגיאופוליטיים באזור. כהן מזהיר כי יוקרתו של חיזבאללה מתחילה להשתקם, בדומה למצב בשנת 2000 לאחר הנסיגה מלבנון. לטענתו, נסיגה ישראלית כעת תתפרש כניצחון של “ההתנגדות” ותאפשר לנעים קאסם לטעון כי הרחפנים והכוח של הארגון הם שגירשו את ישראל.

כהן מצביע על כך שמכונת התעמולה של חיזבאללה כבר פועלת במלוא המרץ, עם שלטי חוץ המודים ל”איראן הנאמנה” על תמיכתה. הוא מדגיש את המורכבות בשטח ומציין כי הלבנונים רואים את הקרדיט עובר לאיראן, בעוד ישראל נתונה ללחצים בינלאומיים כבדים, כולל מצד הממשל האמריקאי.

נקודה מרכזית ומפתיעה בניתוחו של כהן נוגעת לנשיא טראמפ. כהן מבטא תסכול עמוק מהצהרות המיוחסות לטראמפ, המתארות את האיראנים כ”מתונים”. הוא טוען כי מדינות המפרץ, כמו סעודיה וקטר, מבינות כעת שלא ניתן להסתמך על ארה”ב ומברכות על כך שלא הסתבכו בעימות ישיר עם איראן. כהן מסכם בתחושת בלבול וחוסר אונים אל מול מה שהוא מכנה עולם משוגע, שבו בעלות ברית משנות את פניהן והאויב מצליח לשקם את מעמדו למרות המכות שספג. המסקנה העולה מדבריו היא שישראל נמצאת בנקודת הכרעה קריטית שבה כל צעד של נסיגה עלול להוביל לאובדן ההרתעה לטווח ארוך.

להצטרפות לקבוצת הווצאפ של ערוץ Tov
לחץ כאן

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות

עוד באותו נושא
הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x