חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו: "אני לוקח פסק זמן להדברות"

ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב כי הוא משהה את הקריאה השניה והשלישית של חקיקת הרפורמה המשפטית במושב הנוכחי של הכנסת, החקיקה תתקיים במושב הבא

שתפו :

בעוד רבבות רבות של תומכי הרפורמה המשפטית מפגינים בירושלים באחת מהפגנות הענק של הימין ודורשים שלא תהיה דחיה בחקיקה, נשא הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום בו הוא החליט להשהות את חקיקת הרפורמה כדי להגיע להסכמה רחבה תוך הדברות.

"לפני 3000 שנה כאן בירושלים התרחש משפט שלמה", כך פתח את נאומו והוסיף: "שני הצדדים במחלוקת טוענים לאהבת המדינה, אני ער למתח העצום, אני קשוב לרצונם של רבים, יש דבר אחד שאינני מוכן לקבל – יש מיעוט קיצוני שמוכן לקרוע את המדינה לגזרים. סרבנות היא קץ המדינה. המדינה לא יכולה להתקיים בלי צה"ל. צה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. אני דורש מראשי זרועות הבטחון להתנגד בתקיפות לסרבנות, לעצור אותה. לא לקבל ולא להכיל. אלו שקוראים לסרבנות, אנרכיה ואלימות, קורעים את התינוק לגזרים. רוב אזרחי ישראל משני צידי המתרס לא רוצים לקרוע את העם.

אזרחי ישראל, אני אינני מוכן לקרוא את העם לגזרים, איננו עומדים מול אויבים, אנחנו עומדים מול אחים. במשך שלושה חודשים קראתי פעם אחר פעם להדברות, ואמרתי שאהפוך כל אבן כדי להגיע לפתרון. אסור שתהיה מלחמת אחים.

אני מושיט את ידי לאחר שקיבלתי את הסכמת רוב חבריי. כשיש אפשרות למנוע מלחמת אחים בהדברות, אני כראש הממשלה לוקח פסק זמן להדברות. אני נותן הזדמנות אמיתית להדברות אמיתית. אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנחוצים במערכת המשפט, וניתן הזדמנות כדי להשיג הסכמה רחבה.

לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות ולהגיע להסכמה רחבה, לקראת החקיקה במהלך המושב הבא. כך או כך, נביא רפורמה שתחזיר את האיזון שאבד בין הרשויות, תוך שימור ואף חיזוק של זכויות הפרט".

נתניהו פנה אל המחנה הלאומי: "יש לנו רוב בכנסת, תמיכה עצומה בעם, אני גאה בכם, את הקול שלנו אף אחד לא ישתיק. הגעתם ספונטנית, עם כל הלב, ריגשתם אותי. אני מבקש שתמשיכו לנהוג באחריות ואל תגררו לפרובוקציות. הדרך שלנו צודקת. רוב הציבור מכיר בנחיצות הרפורמה. לא ניתן שיגזלו מהעם את הבחירה, לא נוותר על הדרך שבשמה נבחרנו. נעשה מאמץ להגיע להסכמה רחבה.

בחג נסב לשולחן יחד, ביום הזכרון נתאבל יחד, ביום העצמאות נחגוג יחד ונכיר תודה לאנשי הבטחון שלרגע לא שוכחים את חובתם להגן על כולנו כל הזמן. יש לנו גורל משותף – יעוד משותף. להבטיח את נצח ישראל".

מוקדם יותר החליט נתניהו כי חקיקת הרפורמה המשפטית תדחה למושב הקיץ על רקע המחאות והשביתות. נתניהו קיים שיחות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שתמך בהחלטתו ועם השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר שהתנגד בתחילה אך הסכים לאחר שהובטח לו שנושא הקמת המשמר הלאומי יעלה לדיון כבר בישיבת הממשלה הקרובה. שר המשפטים יריב לוין נתן אף הוא את הסכמתו לדחיה.

כזכור, פיטר נתניהו את שר הבטחון יואב גלנט לאחר שלא גינה כראוי את הסרבנים בצה"ל ודרש להפסיק את תהליך חקיקת הרפורמה.

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נתן
נתן
1 שנה לפני

הם אומרים מדינה דמוקרטית יהודית? במה המדינה יהודית? הם פוגעים בסטטוס קוו בצביון היהדות בלי סוף תוך כדי צעקות "הדתה …פותחים סופרים בשבת ברחובות ראשיים..מרכזי קניות ונאלצים עמך ישראל לעבוד….לא נותנים לזמרות חוזרות בתשובה לעשות הופעות לנשים בלבד…ועוד מנסים להגביל אותנו בכל הארץ….מכניסים חינוך פרוגרסיבי בבתי ספר…ואם איזה אבי מעוז אחד הופכים לפשיסט ולא נותנים לו לנשום…ועוד ועוד הם עושים כפיה חילונית וכאשר מנסים להחזיר איזה סטטוס קוו של חמץ בבתי חולים…צועקים כפיה דתית…ואנו שותקים כי משטרת המחשבות התקשורתית שלהם…לא נותת לנו לגיטימציה משקרת מרמה וצבועה….ממש כמו אהרן ברק והכת החילונית קיצונית שלו מנסים לבלל אותנו ממש….לצעוק….

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום