חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה ליברמן שונא אותנו?

אבי גרינצייג על היחסים העוינים כלפי המגזר החרדי ועל הדרך לשנות את התמונה; וגם, במה ליברמן לא ממש אשם

שתפו :

 

אבי גרינצייג, יועץ אסטרטגי, בריאיון על השנאה של ליברמן כלפי הציבור החרדי והדרך לשנות את דעת הקהל הציבורית כלפי המגזר.

"כשאני בא לשפוט את ליברמן אני דווקא לא שופט אותו על מחירי הדיור, הם משהו שעולה באופן שיטתי וכנראה גם יקרה אחריו וצריך לומר את האמת. אבל כשמדברים על דברים אחרים, המשבר שלו עם המורים כעת, יוקר המחייה ולמאבק שלו ברפורמת החקלאות וההתנהלות כולה ועוד נושאים נוספים. אתה אומר לעצמך 'האיש הזה לא בנוי להיות שר אוצר'. חוץ מלחלק צ'קים לרהב ולח"כ זועבי מה עוד הוא יודע לעשות?"

ימין ליברלי? גרינצייג מתנגד לכך נחרצות "ליברמן כמו ליברמן, הרבה הצהרות אבל בסוף הביצוע לא כל כך קשור לליברליות ולא לשוק ליברלי. אני לא חושב שחסידי השוק החופשי היו חותמים על מה שליברמן עשה. לא על המיסוי על החד פעמי ולא על המשקאות הקלים, לא על ההתנהלות בדלק וכו'. הוא רחוק מלהיות ימין ליברלי אידיאלי".

"לא רק אנחנו מזהים את הכשל של ליברמן אלא גם הוא עצמו. איך אני יודע? כי הוא התחיל לתקוף את החרדים", הוא אומר. לטענתו תקיפת הציבור החרדי היא הדרך הקלה ביותר בעבורו להסיר אחריות. "אצל ליברמן השיטה פשוטה, ברגע שהוא נכשל והמצביעים שלו מאוכזבים ממנו- החרדים הם הכתובת. אז תוקפים, יוצאים ומחפשים להתנכל לחרדים. אזכיר לך שהוא התחיל עם הניסיון לקצץ את הסבסוד במעונות ואז בג"ץ עצר לו את זה. אחר כך היה את כל הנושא של החד פעמי שנועד לפגוע בעיקר בחרדים. הוא בא ואומר את זה על השולחן 'אני אקצץ להם בישיבות'. הוא מבין שהדרך היחידה להסיט את דעת הקהל היא לתקוף את החרדים".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%92%d7%91-%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%a7%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%91%d7%a8%d7%9e%d7%9f-%d7%94%d7%a1%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%93%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%92%d7%96/

הוא קובע כי פעולותיו של ליברמן הן של "נקמה במגזר". אך לא מבין מדוע בחר דווקא להשתלח בחרדים "לא כל כך ברור לי למה ליברמן נוקם בחרדים. צריך לזכור שליברמן שיתף פעולה במשך הרבה שנים בממשלה וגם ברשויות המקומיות. הוא ידע לעבוד יופי כשזה היה לו נוח. מה קרה עכשיו? יש כל מיני גרסאות. או שהם לא שיתפו איתו פעולה בלהדיח את נתניהו או איזשהו חשבון אישי שי לו עם דרעי. כך או כך אתה רואה שהוא מקבל החלטות מתוך האופציה הזו של לפגוע בחרדים".

על ההתבססות במצביעים עולי חבר העמים אומר גרינצייג "ליברמן הוא אופורטוניסט לכל דבר". "אני משוחד קצת אבל אני באמת לא רואה כל כך הישגים", הוא מוסיף וממשיך לתקוף. "העברת התקציב זו לא פעולה שנזקפת לזכותו בסופו של דבר, זו פעולה שנזקפת לזכות זה שקמה ממשלה. לא ראיתי בשורות גדולות בתקציב, אולי לא חרשתי את כולו אבל לא ראיתי שם איזושהי בשורה דרמטית".

בנוגע להתנהלות מול משבר הקורונה ומול העסקים שנפגעו לגרינצייג תשובה ברורה "הייתה כושלת". לטענתו ליברמן לא ביצע שום שינוי משמעותי באף קדנציה בממשלה "ההבטחות שלו לכל מיני הטבות מיסוי, בסוף התקזזו לאיזושהי נקודה שרק מתחילה עכשיו להורים לילדים בגילאי 6-12. בסוף אתה מחפש ואומר איפה הבשורה? איפה השינוי הדרמטי שהוא עשה? הרי כל שר רוצה להשאיר חותם, בשוק הדיור, הסלולר או לא משנה מה. אתה לא מזהה את הטביעת אצבע החיובית שלו בשום שוק".

גם על ההסברה החרדית וליחסי ציבור מול שאר התושבים במדינה יש לו מה לומר "במישור הפרקטי הח"כים החרדים עושים הסברה בסדר הם פועלים בסדר, ספציפית בממשלה הזו הפתרון היחיד שלהם הוא לחכות שהיא תיפול או לנסות להפיל אותה. אבל בכל מה שנוגע לטווח הרחוק, זו בעיה של הציבור החרדי כולו, אנחנו לוקים בהסברה. צריך לקום מרכז הסברה חרדי באופן מסודר. כל כתבה שעוסקת בחרדים, כל דבר שקשור לחרדים, שיכינו דפי מידע מסודרים ושידעו לתדרך וליצור קשר עם עיתונאים מהתקשורת הכללית".

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%a8-%d7%94%d7%9b%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a9%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%99%d7%95%d7%a7%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%94-%d7%94%d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%9c%d7%95/

גרינצייג סבור כי היחס העוין כלפי הציבור החרדי נובע מחוסר בשפה משותפת "אני לא חושב שהכול מונע רק משנאה ושכולם מחפשים לשנוא אותנו", הוא מודה. "לפעמים החרדים נתפשים באמת כאיזשהו שונה או זר שקצת הסברה וקצת עזרה באמת תציג את הדברים בצורה יותר טובה ותחבר בין הציבורים פה ותצמצם מעט את השנאה. אני רואה את זה כאתגר לטווח הרחוק, קטונתי מלקחת את זה על כתפיי אבל אני חושב שזה משהו שצריכים".

ומה עם ליברמן הפעם? יתפטר? "ליברמן הוא סיפור מרתק. יש לו איזשהו חוש ריח לזהות שממשלה עומדת ליפול ולהיות השר שמתפטר. אני לא יודע אם הוא יעשה את זה גם הפעם. בסופו של דבר יש לו מסורת של התפטרויות ושל שימוש ציני בתפקידים שלו לאורך שנים למטרות פוליטיות. הרבה עושים את זה, אבל כשמחפשים חותם שהוא השאיר קשה למצוא".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום